Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Ted Selander skrivet 09 november 2007, 09:35:25 AM

Titel: Tredje generationens etanolmotor i Omnilink.
Skrivet av: Ted Selander skrivet 09 november 2007, 09:35:25 AM
Nu börjar dessa bussar bli leveransklara till Busslink Hornsberg. En nyckelöverlämningscermoni har hållits, mer om tredje generationens etanolmotorer finns att läsa i pressmeddelande:

http://nweb.waymaker.se/bitonline/2007/11/08/20071108BIT20430/wkr0018.pdf (http://nweb.waymaker.se/bitonline/2007/11/08/20071108BIT20430/wkr0018.pdf)

Bussarna får nummer 4751-60. Eftersom det är en viss provverksamhet inblandad kommer de inte att ersätta lika många äldre bussar.

/Ted

PS
Bussarna har avhandlats i tidigare trådar, men eftersom de blivit väl slingrande, startar jag en ny.
Titel: SV: Tredje generationens etanolmotor i Omnilink.
Skrivet av: Cero skrivet 09 november 2007, 09:53:01 AM
Citat från: Ted S skrivet 09 november 2007, 09:35:25 AM

Bussarna får nummer 4751-60. Eftersom det är en viss provverksamhet inblandad kommer de inte att ersätta lika många äldre bussar.

/Ted

Bussarna stod hos Scania i Lindvreten när jag passerade häromdagen. Beträffande numreringen, är detta återigen ett utfall av Busslinks fragmentiserade nummersystem eller existerar vagnarna 4744-4750 någonstans?

/Cero
Titel: SV: Tredje generationens etanolmotor i Omnilink.
Skrivet av: Bussmicke skrivet 09 november 2007, 23:57:44 PM
4744-50 finns ej och vidare så är väl 51-55 fältprovsbussar?