f.d. Thygessons 29 i Broby...
14/11-2013
(http://img801.imageshack.us/img801/6845/lypl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/801/lypl.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/T/Thygessons_Bussar/020/Thygessons_Bussar_29_DNK870_Broby_051025.jpg)
Är det verkligen samma buss? Den ser tvåaxlig ut på Mickes bild.
En snabb titt i CBR visar att DNK870 står som övertagen av Wetlandia AB i Vetlanda 2006-12-21, och därefter avregistrerad (exporterad?) 2010-05-05.
Citat från: Fredrik Klint skrivet 16 november 2013, 11:53:35 AM
Är det verkligen samma buss? Den ser tvåaxlig ut på Mickes bild.
Jag tror att bilderna i artiklen är från en brinnande Thygessons 29 som mycket riktigt är en tvåaxlig bil.
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1090464/Bussbrand-paring-E22an-skapade-koumler.html
Hur många Vegor har Thygessons eldat upp för jag har för mig att man fick ytterliggare en Vega utbränd ungefär samtidigt som som den tvåaxliga Vegan brann på E22 men det verkar långsökt att ha den kvar på garageplanet så här långt efteråt.
En buss som i folkmun kallades Mallorcabussen(buss 30) eftersom värmesystemet alltid var på max och som väl också var med om en brasa lite senare? (Fast buss 30 var ju också bara tvåaxlig)
http://www.bltsydostran.se/nyheter/olofstrom/mallorcabussen-gar-i-olofstrom(2707813).gm
Buss 29 har funnits i två omgångar hos Thygessons. Först mycket riktigt DNK870 men sedan blev denna avregistrerad samtidigt som denna, RTR418 F.d. Swebus 4915 registrerades som den nya "29" .
Aj fasen, visste inte 29 blitt ersatt av ny 29..
Citat från: AdmirT skrivet 16 november 2013, 13:14:33 PM
Buss 29 har funnits i två omgångar hos Thygessons. Först mycket riktigt DNK870 men sedan blev denna avregistrerad samtidigt som denna, RTR418 F.d. Swebus 4915 registrerades som den nya "29" .
Ett riktigt otursnummer då.
Jo, ett riktigt otursnummer :)
Citat från: AdmirT skrivet 17 november 2013, 01:47:20 AM
Jo, ett riktigt otursnummer :)
Hade jag jobbat på Thygessons och bestämt vilka nummer bussarna ska ha så hade jag nog efter detta bestämt mig för att aldrig mer använda numret 29 igen. Det skulle kännas lite illavarslande.
Numren kanske hänger ihop med dåvarande radiosystem, likt som Busspoolen i Västerbotten hade?
Thygessons har ju i alla fall tidigare haft en hel busskyrkogård på sin tomt.
Vid okulär koll sommaren 2012 fanns där i mindre bra skick bussarna;
1 HEZ171
2 HBX451
3 BWG369
4 BXT269
5 DMM580
13 ROC112
15 HKM922
21 MDY356
29 DNK870
31 PHM470
32 DDJ421
Varför gör man sig inte av med krockade bussar, utbrända bussar mm?
Stod alla dessa kvar nu Admir?
// Anders
Alla de fanns kvar där Anders. Undra på när och hur de ska göra dig av med dessa bussar?