(http://s17.postimg.org/9gt1gc7mn/image.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s17.postimg.org/8fssr7qn3/DSC_0407_redigerad_1.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s17.postimg.org/6cidjjqu7/image.jpg) (http://postimage.org/)
Mumma
Man har av någon anledning inte fått skyltningen att fungera på de nya bussarna, det är oftast Ej i trafik eller Skånetrafiken i skylten med linjenummer på papper i rutan. Det brukar inte vara några problem men även Bergkvara har några nya MAN där skyltningen strular. IDag rullade en med texten 130 Fullsatt i skylten men papperslappen sade L171....
Vad hände med 'Skånetrafiken i samarbete med...'-dekalerna ovanför framdörrarna?
Citat från: virtual1 skrivet 03 oktober 2013, 10:42:37 AM
Vad hände med 'Skånetrafiken i samarbete med...'-dekalerna ovanför framdörrarna?
Säg det....Bergkvara har sådana fast man har satt dem på andra sidan av bussen, dvs ovan för förarplatsen på sina MAN. Ingen ordning här.
Skånetrafiken har ett helt nytt skyltsystem och det har varit störningar med detta. Dessa bussar och bergkvaras är utrustade med det nya systemet.
Hur är det skyltsystemet?
Bussmicke
www.bussmicke.se
Varför får inte dalarna en solaris
Bättre att ni inte får, sämsta bussen någonsin enligt mig.
Citat från: AdmirT skrivet 05 oktober 2013, 13:07:35 PM
Bättre att ni inte får, sämsta bussen någonsin enligt mig.
Vad är det som gör den så dålig?? Vad har du för erfarenheter av dom?
Ja du, när bussen stått stilla en längre tid och när man ska starta den så indikerar den "Stopp maxspänning 23 volt" och då går det inte alls att starta den. Dessutom under körning så indikerar den en massa spökmeddelanden som t.ex. "Avgasrening fel" , "dörrar fel" , "motorstyrenhet fel" trots att det är inget fel med dessa saker när solaris egna verkstadskillar kommit. Många gånger händer det att framdörren inte vill öppnas alls och då måste man ut och trycka på huvudströmbrytaren.
Själva bussen i sig är stabil på vägarna men den har små detaljer som gör det hela sämst. Och dessutom låter den jättemycket, den verkar vara en MAN-kopia som inte alls är en bra buss. Iallafall inte enligt mig :)
Citat från: j-a skrivet 05 oktober 2013, 13:13:12 PM
Vad är det som gör den så dålig?? Vad har du för erfarenheter av dom?
Att köra helt OK ungefär som MAN Lion. Dock så är reservdelarna inte världens snabbaste.
Citat från: AdmirT skrivet 05 oktober 2013, 14:10:24 PM
Ja du, när bussen stått stilla en längre tid och när man ska starta den så indikerar den "Stopp maxspänning 23 volt" och då går det inte alls att starta den. Dessutom under körning så indikerar den en massa spökmeddelanden som t.ex. "Avgasrening fel" , "dörrar fel" , "motorstyrenhet fel" trots att det är inget fel med dessa saker när solaris egna verkstadskillar kommit. Många gånger händer det att framdörren inte vill öppnas alls och då måste man ut och trycka på huvudströmbrytaren.
Själva bussen i sig är stabil på vägarna men den har små detaljer som gör det hela sämst. Och dessutom låter den jättemycket, den verkar vara en MAN-kopia som inte alls är en bra buss. Iallafall inte enligt mig :)
I klass med Scanias omniexpress då ;)som i mina ögon är den sämsta ;)då är ju dom båda modellerna förståss inte byggda för samma typ av körning men ändå ;)
Citat från: j-a skrivet 05 oktober 2013, 13:13:12 PM
Vad är det som gör den så dålig?? Vad har du för erfarenheter av dom?
Tappar kraft i uppförsbackar, hastighet kan sjunka i backar från 90km/h till ca 50 vid Lund Norra. Bara sätta på varningsblinkers.
Hehe ja du "j-a" :)
Volvo Säffle är bättre, finns en massa finare och bättre bussar hos er där uppe. Nästa sommar kommer jag på besök :)
Citat från: AdmirT skrivet 06 oktober 2013, 02:46:03 AM
Hehe ja du "j-a" :)
Volvo Säffle är bättre, finns en massa finare och bättre bussar hos er där uppe. Nästa sommar kommer jag på besök :)
haha men tyvärr ska 7 säffle bussar bort från dalarna