http://www.unt.se/sverige/wywallet-backar-om-sms-kop-2448793.aspx (http://www.unt.se/sverige/wywallet-backar-om-sms-kop-2448793.aspx)
Återstår att se om några huvudmän ändrar tillbaka...
Citat från: Z skrivet 01 juni 2013, 16:14:28 PM
http://www.unt.se/sverige/wywallet-backar-om-sms-kop-2448793.aspx (http://www.unt.se/sverige/wywallet-backar-om-sms-kop-2448793.aspx)
Återstår att se om några huvudmän ändrar tillbaka...
Huvudmännen behöver inte göra någonting. Det skall nu bara vara att köpa SMS-biljett precis som tidigare och betala på mobilfakturan.
http://www.bussmagasinet.se/2013/06/enklare-men-inte-busenkelt-att-kopa-sms-biljett/
Ulo Maasing har rätt om företagsabonnemangen men det är inte illvilja från WyWallet där utan önskemål från kunderna. De flesta företag tillåter inte att SMS-biljett köps via telefon med företagsabonnemang och det är alltså detta som nu har tillfredsställts. De flesta som står för företagsabonnemang lär se detta som en förbättring.
Men... Bussmagasinet skriver:
"Alla regioner använder sig dock inte av WyWallet utan har valt egna lösningar. Dit hör bland andra Stockholms län. Där kommer det följaktligen att vara oförändrat krångligt att köpa SMS-biljett."
Så man måste alltså fortfarande registrera sig för att köpa en SL-biljett via SMS...?
//Danne
Citat från: Danne B. skrivet 10 juni 2013, 00:49:47 AM
Men... Bussmagasinet skriver:
"Alla regioner använder sig dock inte av WyWallet utan har valt egna lösningar. Dit hör bland andra Stockholms län. Där kommer det följaktligen att vara oförändrat krångligt att köpa SMS-biljett."
Så man måste alltså fortfarande registrera sig för att köpa en SL-biljett via SMS...?
//Danne
Svar: Ja
http://sl.se/sv/Resenar/Fragor-svar/Sms-biljetter/Vad-ar-det-som-forandras-efter-1-februari/