Alla är inte tålmodiga nog att vänta på sin tur. Men som pilot är det ett måste.
Idag gick all trafik på bana 3 på ARN, vilket innebar att avgående kärror fick invänta ankommande.
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/Bilder21659_zps872c4d53.jpg)
Avgående Lufthansa D-AIRS (A321) inväntar ankommande Icelandair TF-FIV (B752) på ARN, 2013-05-08.
(http://i293.photobucket.com/albums/mm55/Fredde_J/Bilder21027_zpsce2e8e99.jpg)
Avgående Aeroflot VQ-BKS (A320) inväntar ankommande Finnair OH-LVB (A319) på ARN, 2013-05-08.
Trevligt! Jag var själv ute på eftermiddagen för att fånga SE-REY när den lyfte. Eftersom alla plan gick och hade gått på bana 3 hela dagen ställde jag mig där. Men två minuter innan "mitt" plan kom bytte man starter till bana 1...
Citat från: Mikey skrivet 08 maj 2013, 23:16:34 PM
Trevligt! Jag var själv ute på eftermiddagen för att fånga SE-REY när den lyfte. Eftersom alla plan gick och hade gått på bana 3 hela dagen ställde jag mig där. Men två minuter innan "mitt" plan kom bytte man starter till bana 1...
Tackar. Typiskt det...
Jag väntade på Newark-kärran men den avgick inte förrän 14.20, med en försening på 4 timmar. Vet inte om det var LN-RKO på den turen? Det var iaf. den som tog med sig "baken" på ExpressJet Airlines Embraer 145 på Newark 1 maj enligt uppgift...
Kollar man på Flightradar (http://www.flightradar24.com/) ser man att det var LN-RKN som igår flög Arlanda - Newark, och sedan till Oslo med ankomst i morse. LN-RKO flög tvärtom, Oslo - Newark, och sedan till Stockholm, så den kom idag i stället.