H20 5382 bör det väl vara om jag minns rätt.
(http://ludde306.ownit.nu/DSC00002.JPG)
(http://ludde306.ownit.nu/DSC00003.JPG)
Anders
Är det denna som "blev" en svartfront sedan? :)
Räddade man den bussen? Var det verkligen värt arbetet?
Citat från: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:30:41 PM
Räddade man den bussen? Var det verkligen värt arbetet?
Det var på den tiden då bussarna byggdes på ram, eftersom den inte var skadad byggde man upp en helt ny kaross på det gamla chassiet
Där ser man....
Vet du vad det kostade kontra att skrota och köpa nytt?
Citat från: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:37:56 PM
Där ser man....
Vet du vad det kostade kontra att skrota och köpa nytt?
Eftersom man slapp betala för ett nytt chassi så lär prislappen varit mindre än hälften.
Okej... Då har man lärt sig ngt nytt
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 15 april 2013, 21:36:48 PM
Det var på den tiden då bussarna byggdes på ram, eftersom den inte var skadad byggde man upp en helt ny kaross på det gamla chassiet
Var det denna som fick Säffle-kaross vid återuppbyggnaden?
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 april 2013, 22:00:26 PM
Var det denna som fick Säffle-kaross vid återuppbyggnaden?
Hej!
Ja, den återuppstod som H20A 5382:
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H020A-1/slides/H20A_5382_Odenplan,Stockholm_901009b.html
mvh K R
Tidigare tråd:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=56330.msg402401#msg402401
//M
Var inträffade själva branden? (Geografiskt sett alltså)
Svärdsliljevägen ändhållplats på linje 503 Backlura.
/Lennart
Och var en av mina favoritvagnar på Råsta, jag körde den dock bara med Säfflekaross! Men den blev kvar ganska länge eftersom den klassades som "ny" buss.
Så när man inte fick köra H20 längre, fanns i alla fall denna kvar.
//R
Behöll den wilsonlådan?
Citat från: JDS skrivet 17 april 2013, 23:13:14 PM
Behöll den wilsonlådan?
Japp, den hamnade i Kallhäll på slutet om jag inte minns fel.