Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen från 15 till 30 år => Ämnet startat av: Anders Lundén skrivet 15 april 2013, 19:45:39 PM

Titel: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Anders Lundén skrivet 15 april 2013, 19:45:39 PM
H20 5382 bör det väl vara om jag minns rätt.
(http://ludde306.ownit.nu/DSC00002.JPG)
(http://ludde306.ownit.nu/DSC00003.JPG)

Anders
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Kvarne skrivet 15 april 2013, 21:07:53 PM
Är det denna som "blev" en svartfront sedan?  :)
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:30:41 PM
Räddade man den bussen? Var det verkligen värt arbetet?
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 15 april 2013, 21:36:48 PM
Citat från: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:30:41 PM
Räddade man den bussen? Var det verkligen värt arbetet?

Det var på den tiden då bussarna byggdes på ram, eftersom den inte var skadad byggde man upp en helt ny kaross på det gamla chassiet
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:37:56 PM
Där ser man....

Vet du vad det kostade kontra att skrota och köpa nytt?
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 15 april 2013, 21:52:31 PM
Citat från: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:37:56 PM
Där ser man....

Vet du vad det kostade kontra att skrota och köpa nytt?

Eftersom man slapp betala för ett nytt chassi så lär prislappen varit mindre än hälften.
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Menzies skrivet 15 april 2013, 21:54:24 PM
Okej... Då har man lärt sig ngt nytt
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 15 april 2013, 22:00:26 PM
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 15 april 2013, 21:36:48 PM
Det var på den tiden då bussarna byggdes på ram, eftersom den inte var skadad byggde man upp en helt ny kaross på det gamla chassiet

Var det denna som fick Säffle-kaross vid återuppbyggnaden?
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: K R skrivet 15 april 2013, 22:50:21 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 april 2013, 22:00:26 PM
Var det denna som fick Säffle-kaross vid återuppbyggnaden?

Hej!

Ja, den återuppstod som H20A 5382:

http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H020A-1/slides/H20A_5382_Odenplan,Stockholm_901009b.html

mvh K R
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Mattias skrivet 15 april 2013, 22:52:09 PM
Tidigare tråd:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=56330.msg402401#msg402401

//M
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: JDS skrivet 16 april 2013, 07:50:32 AM
Var inträffade själva branden? (Geografiskt sett alltså)
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: groenis skrivet 16 april 2013, 17:02:35 PM
Svärdsliljevägen ändhållplats på linje 503 Backlura.

/Lennart
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Robert Brink skrivet 17 april 2013, 11:42:41 AM
Och var en av mina favoritvagnar på Råsta, jag körde den dock bara med Säfflekaross! Men den blev kvar ganska länge eftersom den klassades som "ny" buss.
Så när man inte fick köra H20 längre, fanns i alla fall denna kvar.

//R
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: JDS skrivet 17 april 2013, 23:13:14 PM
Behöll den wilsonlådan?
Titel: SV: H20 med lite för bra värme....
Skrivet av: Björn Forslund skrivet 18 april 2013, 00:11:40 AM
Citat från: JDS skrivet 17 april 2013, 23:13:14 PM
Behöll den wilsonlådan?

Japp, den hamnade i Kallhäll på slutet om jag inte minns fel.