(http://www.bussmicke.se/TEMP/Vanersborgs_Linjetrafik_360_BHN503_Monsteras_080822.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Vanersborgs_Linjetrafik_361_BHN518_Monsteras_080822.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Vanersborgs_Linjetrafik_362_BHN524_Monsteras_080822b.jpg)
Riktiga bussar på undertecknads fd arbetsplats.. Lite skillnad mot när vi hade 0764, 0830 mfl på Connex-tiden 8)
Tackar för bilderna! :)
Depån i Mönsterås, är det samma som SJ-buss/Swebus hade ? ???
De här bussarna tycker jag är väldigt intressanta. Förutom Tallinns stadsbussar (som skiljer sig lite grann) är nog dessa och Nobinas likadana 6819-6826 de enda med denna specning jag sett; skyltskåp och dubbeldörrar fram och i mitten. Den klassiska B12MA Led är ju annars t.ex Nobina 6816-6818, utan skyltskåp och med enkeldörrar.
Vad var anledningen till att bussarna specades som de gjorde? Hur ser de ut inuti, någon som har bilder? Finns det fler företag än VL och Nobina som har bussar av denna modell?
//Jacob
Citat från: Jacob skrivet 08 april 2013, 00:50:19 AM
De här bussarna tycker jag är väldigt intressanta. Förutom Tallinns stadsbussar (som skiljer sig lite grann) är nog dessa och Nobinas likadana 6819-6826 de enda med denna specning jag sett; skyltskåp och dubbeldörrar fram och i mitten. Den klassiska B12MA Led är ju annars t.ex Nobina 6816-6818, utan skyltskåp och med enkeldörrar.
Vad var anledningen till att bussarna specades som de gjorde? Hur ser de ut inuti, någon som har bilder? Finns det fler företag än VL och Nobina som har bussar av denna modell?
//Jacob
VL finns ju inte kvar men hela leveransen av ledbussar till KLT trafiken (BiV, Nilsbuss och Nobina) är av samma utförande