MUR927 levererades 1987 och hade således den nya designen redan vid leverans. Jag uppfattade att den var populär bland förarna trots 9-litersmotorn som dock hade 245 hästkrafter. Bussen finns kvar än i dag men som husbuss personbil klass 2.
Först två bilder från Blekingegatan där bussarna tidsreglerade. På första bilden är den så gott som ny. Observera den föredömliga skyltningen på andra bilden.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815510%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815509%29.jpg)
Här lastar bussen vid den hållplats som användes vid Skanstull för södergående bussar, nämligen den vid T-baneuppgången Allhelgonagatan. En trafikmästare fanns alltid i tjänst och kunde ropa fram bussarna alltsom det blev tomt vid hållplatsen.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815511%29.jpg)
Så den mer traditionella bilden utanför huset på Södra Jordbrovägen, där jag bodde.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815512%29.jpg)
Här är bussen i trafik på en annan SL-linje, 117. SL hade vid denna tid problem med att få tag i förare varför en del linjer lades ut på entreprenad. Wasatrafik var en av många som körde dessa linjer.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815513%29.jpg)
Det är svårt med sikten höger - bakåt i dom där bussarna, man har passagerarsätet ända fram till dörren, och en hög fönster-ram bakom dörren, så fler backspegler är att önska.