Sedan tidtabellsskiftet den 9 december, när trafiken som dessa används i, kan sägas ha halverats, är det nu 720, 721, 723, 724 och 725 som är kvar i trafik. 722 och 726 ställdes av den 10 januari men anges ännu tillhöra BL. Här några bilder på de som ännu rullar.
(http://i47.tinypic.com/2607fra.jpg)
720 på Södra torget, t h bakdelen på 723, den 13 december 2012.
(http://i48.tinypic.com/2a9p5l3.jpg)
723 på Södra torget samma dag.
(http://i46.tinypic.com/2cy3zaa.jpg)
725 på Södra torget den 14 december 2012.
(http://i46.tinypic.com/2a97evc.jpg)
724 på Åsbogatan den 8 mars i år.
(http://i48.tinypic.com/2m7eop5.jpg)
721 på Lilla Brogatan samma dag.
(http://i47.tinypic.com/33kej36.jpg)
Till sist en bild på 723 och 725 vid BL på Svenljungagatan den 5 mars i år. Ögonblicket innan bilden togs var båda bussarna skyltade Övningsbuss.
Alltid härligt med Neoplaner :)
//Jacob
Inte många som åker med dessa linjer möter dem då och då väldigt tomma .. och inte lär det väl bli fler när trafiken halveras
Citat från: yngrot skrivet 23 mars 2013, 17:44:41 PM
Inte många som åker med dessa linjer möter dem då och då väldigt tomma .. och inte lär det väl bli fler när trafiken halveras
Jag funderar på om det kommit någon statistik på det ännu? Kan tänka mig att endera hände det man hoppades på, att de resenärer som åker med de här linjerna inte har resor som är så bundna till speciella tider utan att det går att åka en timme tidigare eller senare och alltså fylla upp bussarna bättre. Eller så hände det andra alternativet, att resenärerna började åka andra linjer eller andra färdmedel istället. (Det kan säkert också vara så att utfallet kan vara olika för de olika linjerna.)
Men när jag blickar ut mot linje 16 när den passerar under balkongen en gång varannan timme ser den ungefär lika ofylld ut som när den gick varje timme. Så man ska nog inte hoppas allt för mycket på de här linjernas överlevnad.