Först FBZ972 på linje 236 till Gislaved som på den tiden kördes av Swebus.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815103%29.jpg)
GCE371.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815104%29.jpg)
CKB804 hamnade sedan hos Gunnars Buss i Göteborg. Dubbeldäckare i länstrafik är inte något nytt... Fast Setra S228DT har jag nog inte sett i sådan uppgift vare sig förr eller senare.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2815105%29.jpg)
Lite skillnad mot idag både linjenr och bussterminal ser annorlunda ut ..
Verkligen kul med en bild på 2483. Den kom ny till Gislaved 1985 och var den första där med ZF5HP500-automat, dessutom hade den en snabb utväxling ca 1500 prm vid 90 km/h. Vi kallade den för raketen, vet inte riktigt var det var för "fel" på motorn, men den gick fantastiskt bra och hade nästan "Scania-vridmoment". Den är en av väldigt få Volvo B10M/Säffle som gick bra och var trevlig att köra. Tyvärr gick oljeledningen mellan oljetanken och motorn av när bussen var 4-5 år gammal, den fina motorn skar och en utbytesmotor sattes in. Sedan var den som en vilken B10M som helst att köra.