I Bussnytt nr 3 -96 står att läsa att Linjebuss återlämnar 3 st Mjuka Linjen bussar (Ontario) till Wasatrafik efter lån, då har man alltså lånat dessa bussar i 4 år sedan man "vann" upphandlingen våren -92. Vad jag undrar är vad i hela fridens namn det är för typ av konkurrans om man håller konkurrenterna med fordon ? Tycker att det luktar mögel, f´låt, mygel lång väg. Essetrafik och Linjebuss delade ju broderligt på våra körningar, vilka försvann succesivt under dom 4 år vi hade depån, och Wasatrafik lade ju inte heller något bud på Skolskjutsarna i Borlänge -91, som jag nämt i en annan tråd. :(
Dessa bussar finansierades om jag inte har fel av Dalatrafik
Möjligt, men varför skulle Mjuka Linjen i Borlänge plötsligt upphandlas ? Det var ju aldrig tal om några upphandlingar när linjerna infördes i flera städer/orter, dessutom hade entreprenörer bara 17 dagar på sig att lägga bud, har frågat Dalatrafik om Wasatrafik la bud, men man vill inte rota i det gamla. :(
Bara att begära ut handlingar från arkivet hos Dalatrafik, inga hemligheter.
Gör det du då, så får du höra hur det låter, man vill ju inte kännas vid att det var en upphandling överhuvudtaget. :(
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 07 februari 2013, 13:24:18 PM
Gör det du då, så får du höra hur det låter, man vill ju inte kännas vid att det var en upphandling överhuvudtaget. :(
När var trafikstarten då?
Anbuden skulle vara inlämnade senast 30 April -92, och trafikstart var vid skiftet till sommartabellen i Juni -92. Det var snabba ryck.
Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 07 februari 2013, 13:25:22 PM
När var trafikstarten då?
Får du ut några papper, så vill jag väldigt gärna ha kopior på dessa. :)