Buss-Snack

Busshistoriska forum => Ämnen från 15 till 30 år => Ämnet startat av: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 17:11:31 PM

Titel: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 17:11:31 PM
Vad hände med Larssons Busstrafik i Falköping, tog nå´t företag över dem? När i så fall?
När tog Söne Buss i Göteborg över linjetrafikdelen från Larssons Busstrafik i Främmestad? Främmestadsdelen finns ju kvar än idag.

Var Dessa Larsson samma företag eller 2 olika? Nummerserierna går ju i varandra.
En del bussar var märkta L B Falköping AB.

Håller på med lite diabilder därav frågan.
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 25 januari 2013, 18:06:38 PM
Citat från: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 17:11:31 PM
Vad hände med Larssons Busstrafik i Falköping, tog nå´t företag över dem? När i så fall?
När tog Söne Buss i Göteborg över linjetrafikdelen från Larssons Busstrafik i Främmestad? Främmestadsdelen finns ju kvar än idag.

Var Dessa Larsson samma företag eller 2 olika? Nummerserierna går ju i varandra.
En del bussar var märkta L B Falköping AB.

Håller på med lite diabilder därav frågan.

Det var Larssons Buss i Falköping som blev Söne Buss i Göteborg. Larssons Busstrafik i Främmestad finns kvar men kör inte någon linjetrafik. Larssons Buss i Främmestad och Larssons Buss i Falköping hade samma ägare, bröderna Leif och Jan. Formellt var de två företag. Leif är kvar i Främmestad medan Jan flyttade till Stenkullen och Söne Buss i Göteborg.

Söne Buss i Göteborg startade 2005. Den 6 juni 2005 var en känd bussfotograf från Fittja (numera Västerås) och jag i Främmestad och då berättades det att företaget skulle delas upp i två. Jag antar att bussfotografen i fråga har en del bilder från detta tillfälle.  ;)
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 18:31:07 PM
Jo det finns bilder. Tittar man i SBH så hittar man olika datum.

2 GUG912 kom till Söne Buss Göteborg 2005-08-15
23 EJJ555 kom till Söne Buss Göteborg 2004-08-03
26 PLE306 kom till Söne Buss Göteborg 2004-08-09

Så det är därför jag vill veta.

Söne Buss kanske hyrde in sig hos Främmestad när vi var där?
23 stod i Sjövik
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 25 januari 2013, 18:37:34 PM
Citat från: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 18:31:07 PM
Jo det finns bilder. Tittar man i SBH så hittar man olika datum.

2 GUG912 kom till Söne Buss Göteborg 2005-08-15
23 EJJ555 kom till Söne Buss Göteborg 2004-08-03
26 PLE306 kom till Söne Buss Göteborg 2004-08-09

Så det är därför jag vill veta.

De två senare kom till Larssons Busstrafik i Främmestad angivna datum. Det är samma organisationsnummer som Söne Buss i Göteborg och därför har det blivit fel i Svensk Busshistoria. Beträffande GUG912 vet jag inte om Söne Buss i Göteborg redan hunnit bildas då, men det spelar ju ingen roll eftersom det alltså formellt rör sig om ett namnbyte av bolaget.

EJJ555 har du väl fotograferat i Sjövik 2005-06-06 och då var den märkt Larssons. Gå alltså efter märkningen på bussarna om du vill ha ordning på bilderna är mitt råd. 

På Sönes hemsida bekräftas också min minnesbild att det var 2005 som Söne Buss i Göteborg bildades med Jan Larsson och Söne Buss som ägare.

Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Greger Larsson skrivet 25 januari 2013, 18:45:33 PM
Datumen för EJJ555 och PLE306 avser när bussarna kom tillbaka till Larssons Busstrafik(i Falköping) efter att ha varit uthyrda till Swebus. Sedan som Staffan skrivit så ändrades namnet på bolaget till Söne Buss i Göteborg, så något egentligt ägarbyte gjordes inte(det var ju företaget som bytte ägare).
GUG912 tillhörde Larssons Busstrafik i Främmestad med såldes till Söne/Stenkullen.
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 18:46:03 PM
23 var i Sjövik skyltad Söne Trafik Så frågan är om Uppdelningen redan skett då.

2 kom till Söne Augusti 2005 så det kan varit då Främmestads bussar kom till Söne.
51 ATO011 kom till Söne 2005-06-01 enl SBH så Söne Buss kan ha bildats då. Det kan också förklara skyltningen av 23 i Sjövik.



Inte lätt att veta vilka bussar som tillhörde vilken av de båda Larssonsbolagen.
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 25 januari 2013, 21:27:42 PM
Citat från: Bussmicke skrivet 25 januari 2013, 18:46:03 PM
23 var i Sjövik skyltad Söne Trafik Så frågan är om Uppdelningen redan skett då.

2 kom till Söne Augusti 2005 så det kan varit då Främmestads bussar kom till Söne.
51 ATO011 kom till Söne 2005-06-01 enl SBH så Söne Buss kan ha bildats då. Det kan också förklara skyltningen av 23 i Sjövik.


Det är mycket möjligt att det formellt skedde redan den 1 juni 2005. Det var i alla fall ingen hemlighet när vi var där den 6 juni. Rimligen borde det ju ha skett före tidtabellsskiftet den 12 juni, då stora ändringar skedde i vem som körde i Lerums kommun (där också Sjövik ligger).

Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Jonas Gustafsson skrivet 25 januari 2013, 22:37:45 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 januari 2013, 21:27:42 PM
Det är mycket möjligt att det formellt skedde redan den 1 juni 2005. Det var i alla fall ingen hemlighet när vi var där den 6 juni. Rimligen borde det ju ha skett före tidtabellsskiftet den 12 juni, då stora ändringar skedde i vem som körde i Lerums kommun (där också Sjövik ligger).

Jag har en minnesbild (kan kanske också leta fram foto) av att bussarna som levererades innan avtalsstarten 2005-06-12 var märkta Larssons vid leverans, men hann märkas om till Söne Buss innan trafikstart.
//Jonas
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 26 januari 2013, 02:07:03 AM
Vore kul se bilderna.

Tillhörde Maxcin 23 Larssons i Främmestad eller falköping då?
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Ingemar skrivet 27 januari 2013, 21:53:33 PM
Skall vi se om vi kan få klarhet i det här...
Falköping och Främmestad var två olika företag, men med samma ägare och visst lån av bussar mellan dem. När så Buss i Väst förlorade trafiken i Skaraborg (-03 eller -04) så blev Falköpingsbussarna övertaliga, och företaget mer eller mindre vilande. Vissa flyttades till Främmestad, andra till Sjövik (där Larssons i Främmestad just övertagit trafik från konkursade Landvetter Buss och hade stort behov av bussar) och en del hyrdes ut eller såldes.
När så trafiken i Lerum och Alingsås skulle dras igång 2005, samtidigt som bröderna bestämde sig för att dela upp företaget, togs det gamla företaget Larssons i Falköping fram, beställde nya bussar och bytte namn till Söne Buss i Göteborg. Därför står det Larssons Busstrafik i Falköping i en del register och beställningspapper på bussarna, men de nya bussarna har aldrig varit märkta Larssons. De gamla märktes också om per omgående. Sedan flyttade också många bussar över från Främmestad till Söne Buss, bland annat 2 och 51 som diskuterats tidigare.
Vet inte om det blev något klarare, men annars kanske jag kan få förtydliga...

Ingemar
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 27 januari 2013, 22:39:33 PM
Citat från: Ingemar skrivet 27 januari 2013, 21:53:33 PM
Skall vi se om vi kan få klarhet i det här...
Falköping och Främmestad var två olika företag, men med samma ägare och visst lån av bussar mellan dem. När så Buss i Väst förlorade trafiken i Skaraborg (-03 eller -04) så blev Falköpingsbussarna övertaliga, och företaget mer eller mindre vilande. Vissa flyttades till Främmestad, andra till Sjövik (där Larssons i Främmestad just övertagit trafik från konkursade Landvetter Buss och hade stort behov av bussar) och en del hyrdes ut eller såldes.
När så trafiken i Lerum och Alingsås skulle dras igång 2005, samtidigt som bröderna bestämde sig för att dela upp företaget, togs det gamla företaget Larssons i Falköping fram, beställde nya bussar och bytte namn till Söne Buss i Göteborg. Därför står det Larssons Busstrafik i Falköping i en del register och beställningspapper på bussarna, men de nya bussarna har aldrig varit märkta Larssons. De gamla märktes också om per omgående. Sedan flyttade också många bussar över från Främmestad till Söne Buss, bland annat 2 och 51 som diskuterats tidigare.
Vet inte om det blev något klarare, men annars kanske jag kan få förtydliga...

Ingemar

Tack, Ingemar, där torde de sista bitarna ha fallit på plats. Men Larssons Buss i Falköping körde väl fortfarande en del på linje 900 från Falköping till Ulricehamn och Tranemo även efter 2003/2004?

När det gäller märkningen så var vid Buss-Mickes och mitt besök i Främmestad den 6 juni 2005 de nya bussarna bara märkta med  Buss i Väst. De gamla bussarna i Sjövik samma dag, inklusive 23, var märkta Larssons Busstrafik. 13 juni 2005 var jag i Lerum och då hade de nya bussarna fått märkningen Söne Buss och även 23 var ommärkt till Söne Buss.

(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2801676%29.JPG)


(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2801760%29.JPG)


Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Jonas Gustafsson skrivet 28 januari 2013, 00:22:37 AM
Citat från: Ingemar skrivet 27 januari 2013, 21:53:33 PM
Skall vi se om vi kan få klarhet i det här...
Falköping och Främmestad var två olika företag, men med samma ägare och visst lån av bussar mellan dem. När så Buss i Väst förlorade trafiken i Skaraborg (-03 eller -04) så blev Falköpingsbussarna övertaliga, och företaget mer eller mindre vilande. Vissa flyttades till Främmestad, andra till Sjövik (där Larssons i Främmestad just övertagit trafik från konkursade Landvetter Buss och hade stort behov av bussar) och en del hyrdes ut eller såldes.
När så trafiken i Lerum och Alingsås skulle dras igång 2005, samtidigt som bröderna bestämde sig för att dela upp företaget, togs det gamla företaget Larssons i Falköping fram, beställde nya bussar och bytte namn till Söne Buss i Göteborg. Därför står det Larssons Busstrafik i Falköping i en del register och beställningspapper på bussarna, men de nya bussarna har aldrig varit märkta Larssons. De gamla märktes också om per omgående. Sedan flyttade också många bussar över från Främmestad till Söne Buss, bland annat 2 och 51 som diskuterats tidigare.
Vet inte om det blev något klarare, men annars kanske jag kan få förtydliga...

Ingemar

Du om någon borde ju veta, så mitt minne spelar mig säkert ett spratt.

Jag letade igenom mina foton och hittade under mappen "Larssons Busstrafik" en dålig bild på 61 och 68 tagen genom stängslet på Stenkullendepån 8/6 2005, men de verkar vid närmare titt inte ha någon företagsmärkning alls. Sedan finns alla bilder under mappen "Söne Buss", och där är bilder bara några dagar efteråt då de nya bussarna först sattes i trafik.

//Jonas G
Titel: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 28 januari 2013, 01:51:46 AM
Skuöle vara intressant med en liten vagnlista över vem som hade vilka bussar.
Falkäping resp. Främmestad 1995-2005
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Titel: SV: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2013, 08:34:11 AM
Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 28 januari 2013, 00:22:37 AM
Du om någon borde ju veta, så mitt minne spelar mig säkert ett spratt.

Jag letade igenom mina foton och hittade under mappen "Larssons Busstrafik" en dålig bild på 61 och 68 tagen genom stängslet på Stenkullendepån 8/6 2005, men de verkar vid närmare titt inte ha någon företagsmärkning alls. Sedan finns alla bilder under mappen "Söne Buss", och där är bilder bara några dagar efteråt då de nya bussarna först sattes i trafik.

//Jonas G

Det stämmer ju med vad jag skrev i mitt inlägg. När jag såg de nya bussarna i Främmestad den 6 juni så var de bara märkta "i samarbete med Buss i Väst" på sidan. En vecka senare i Lerum var de också märkta med Söne Buss i fronten. Trafiken startade vid tidtabellsskiftet 12 juni.

Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Ingemar skrivet 28 januari 2013, 11:03:50 AM
Citat från: Bussmicke skrivet 28 januari 2013, 01:51:46 AM
Skuöle vara intressant med en liten vagnlista över vem som hade vilka bussar.
Falkäping resp. Främmestad 1995-2005
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket med det, var inte så involverad i det förrän de akdra sista åren.
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 januari 2013, 22:39:33 PM
Tack, Ingemar, där torde de sista bitarna ha fallit på plats. Men Larssons Buss i Falköping körde väl fortfarande en del på linje 900 från Falköping till Ulricehamn och Tranemo även efter 2003/2004?
Det vet jag inte riktigt, men verkstad och depå i Falköping upphörde när Skaraborg förlorades. Kanske övergick buss och körning till någon annan delägare i BiVab? Vet vi vilken/vilka bussar Larssons körde med där, kanske jag kan ta reda på det...

MVH Ingemar
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2013, 11:21:08 AM
Citat från: Ingemar skrivet 28 januari 2013, 11:03:50 AM
Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket med det, var inte så involverad i det förrän de akdra sista åren.Det vet jag inte riktigt, men verkstad och depå i Falköping upphörde när Skaraborg förlorades. Kanske övergick buss och körning till någon annan delägare i BiVab? Vet vi vilken/vilka bussar Larssons körde med där, kanske jag kan ta reda på det...

MVH Ingemar

Jag har själv hittat svaret på frågan. Den buss som användes på linje 900 var nummer 33, något så ovanlig som en Scania-boggi med Vest V10LE-kaross, SCH091. Denna buss gick 2004-01-07 till Sandhems Busstrafik. Samma datum gick en av stadsbussarna i Falköping över till Swebus, så det bör rimligen vara den dagen som verksamheten i Falköping upphörde.

Den som gick över till Swebus och där blev 1341 var för övrigt EJJ555, alltså nummer 23. Den återkom till Larssons i Falköping/Söne Buss i Göteborg ett halvår senare, men frågan är ju om den då användes för något.
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Ingemar skrivet 28 januari 2013, 12:04:10 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2013, 11:21:08 AM
Jag har själv hittat svaret på frågan. Den buss som användes på linje 900 var nummer 33, något så ovanlig som en Scania-boggi med Vest V10LE-kaross, SCH091. Denna buss gick 2004-01-07 till Sandhems Busstrafik. Samma datum gick en av stadsbussarna i Falköping över till Swebus, så det bör rimligen vara den dagen som verksamheten i Falköping upphörde.

Den som gick över till Swebus och där blev 1341 var för övrigt EJJ555, alltså nummer 23. Den återkom till Larssons i Falköping/Söne Buss i Göteborg ett halvår senare, men frågan är ju om den då användes för något.
OK, då var det utrett...
23 användes mycket i Söne Buss Göteborg. Först som ordinarie vagn i Lerums tätort, sedan som reservbuss. Faktiskt gick den som reservbuss ända fram till våren 2012, då den äntligen fick flytta vidare.
Vi körde även något år med 26 PLE306 som även den varit uthyrd till Swebus under nummer 1344 enligt SBH.

MVH Ingemar
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2013, 12:17:03 PM
Citat från: Ingemar skrivet 28 januari 2013, 12:04:10 PM
Vi körde även något år med 26 PLE306 som även den varit uthyrd till Swebus under nummer 1344 enligt SBH.

MVH Ingemar

En gammal Ronden-buss alltså. Jaså, den gick kvar sedan. Vid vårt besök i Främmestad den 6 juni 2005 trodde killarna att det inte skulle bli så mycket mer jobb för den. Bussen hade ju specialinredning, men den kanske togs bort sedan.

Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bernt Talbrant skrivet 28 januari 2013, 12:58:08 PM
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2013, 12:17:03 PM
En gammal Ronden-buss alltså. Jaså, den gick kvar sedan. Vid vårt besök i Främmestad den 6 juni 2005 trodde killarna att det inte skulle bli så mycket mer jobb för den. Bussen hade ju specialinredning, men den kanske togs bort sedan.

PLE306 såldes till Bus Trade Center 31 juli 2006. Söne Buss i Göteborg körde däremot längre med en annan 26, EJH665, som ursprungligen hette Söne Trafik 226 och däremellan tillfälligt var uthyrd till Swebus som 1324.

SBH om PLE306 (http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=15472) och EJH665 (http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=11109).
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Ingemar skrivet 28 januari 2013, 16:26:52 PM
Citat från: Bernt Talbrant skrivet 28 januari 2013, 12:58:08 PM
PLE306 såldes till Bus Trade Center 31 juli 2006. Söne Buss i Göteborg körde däremot längre med en annan 26, EJH665, som ursprungligen hette Söne Trafik 226 och däremellan tillfälligt var uthyrd till Swebus som 1324.

SBH om PLE306 (http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=15472) och EJH665 (http://www.svenskbusshistoria.se/go?id=11109).
Ja, som jag skrev så körde vi något år (tydligen 1 år) med 26 PLE306 innan den såldes vidare. Den hade kvar sin Ronden-inredning under hela tiden den var hos oss. (i stort sett...)
Sedan kom mycket riktigt 26 EJH665 som vi hade till förra våren som reservbuss. Den avyttrades alltså samtidigt som 23 EJJ555 (samt 2 GUG912 och 13 GFU106)

Ingemar
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: S Svensson skrivet 30 januari 2013, 09:39:55 AM
Citat från: Ingemar skrivet 28 januari 2013, 11:03:50 AM
Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket med det, var inte så involverad i det förrän de akdra sista åren.Det vet jag inte riktigt, men verkstad och depå i Falköping upphörde när Skaraborg förlorades. Kanske övergick buss och körning till någon annan delägare i BiVab? Vet vi vilken/vilka bussar Larssons körde med där, kanske jag kan ta reda på det...

MVH Ingemar
Ser vi till lokaltrafiken i Falköping så förlorades denna. Men när Larsson tog över trafiken från Falköpings kommun lär enligt vad som ägarena då sade att underhåla dem själva i Främmestad.
Vad gäller 900 linjen.Alltså den linje som inrättades Tranemo-Falköping så körde Larsson i Falköping AB med en buss från Falköping. Åt Buss i Väst AB. Detta upphörde som sagt men Sandhems Busstrafik tog över trafiken. Det var inte så mycket trafik men det var första turen från Falköping med spetsvändning i Tranemo cirka kl 8 på morgonen. Larsson i Falköping AB körde även enstaka tur på linjen Falköping-Skara- Tror den hette linje 203. Detta upphörde då Swebus tog över. Det skall påpekas att det inte är självklart att en underentreprenör försvinner. Både Larsson i Främmestad och Söne behölls om underentreprenörer när Swebus fick kontraktet. Tidigare var de underentreprenörer för Buss i Väst AB. Det skall påpekas att det varit förändringar i Söne Buss i Göteborg AB. Hela detta företag ägs av familjen Gustafsson.
I Falköping kördes med en Volvo Lathi 431 och på Skara kördes med en linjevagn. I Falköping fanns 3-4 tätortsfordon.
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 30 januari 2013, 11:24:27 AM
Citat från: S Svensson skrivet 30 januari 2013, 09:39:55 AM
Det skall påpekas att det varit förändringar i Söne Buss i Göteborg AB. Hela detta företag ägs av familjen Gustafsson.

Delägs det inte av Söne längre eller missförstår jag här?
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Staffan Sävenfjord skrivet 30 januari 2013, 11:50:46 AM
Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2013, 11:24:27 AM
Delägs det inte av Söne längre eller missförstår jag här?

Jo, "familjen Gustafsson" är Sönes ägare. Som jag förstått har dock Jan Larsson lämnat sitt delägareskap i Söne Buss i Göteborg.

"Familjen Gustafsson" är för övrigt en sanning med viss modifikation. Bolaget grundades av Albert Gustafsson och hans söner Ove och Anders tog över ägandet på 1960-talet. In på 2000-talet var Ove Gustafsson ensam ägare sedan brodern Anders sålt sin andel. I slutet av 2000-talet (decenniet alltså) tog Oves barn Maria Gustavsson (observera stavningen av efternamnet) och Christian Plyhm (efternamnet från hustrun) över ägandet och de äger således hela Söne-koncernen inklusive Söne Buss i Göteborg.

År 2003 lämnade Ove Gustafsson över vd-skapet till en extern vd (en vd utan ägareintressen i företaget), Roland Landenmark. När han för några år sedan började på Scania som säljare blev Christian Plyhm ny vd.

En mycket välgjord och intressant historik om Söne finns här:
http://sonebuss.se/files/6_130121_sone_hembygdsforening.pdf
Titel: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 31 januari 2013, 01:49:04 AM
Ahaa, då är Söne Buss i Göteborg helägt av Söne.  Då skulle man kunna fusionera in det i Söne Trafik så har man ett och samma bolag för all linjetrafik.  Eller?

Mycket bra historik på länken.  Tack för den.  Sparade en kopia
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Titel: SV: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Ingemar skrivet 31 januari 2013, 06:39:09 AM
Citat från: Bussmicke skrivet 31 januari 2013, 01:49:04 AM
Ahaa, då är Söne Buss i Göteborg helägt av Söne.  Då skulle man kunna fusionera in det i Söne Trafik så har man ett och samma bolag för all linjetrafik.  Eller?

Mycket bra historik på länken.  Tack för den.  Sparade en kopia
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Jag tror inte man gör så. I så fall hade man ju lika gärna kunnat infoga Söne Buss i Mariestad direkt i Söne Trafik, istället för att bilda ett eget bolag när Mariestads busstrafik togs över. Kan ju vara fördelar med att ha flera bolag igång, även om man kan utnyttja stordriften till att tex få bra priser vid upphandlingar.

Ingemar.
P.S. Ser fram emot de inscannade bilderna som startade den här tråden... D.S.
Titel: Sv: Larssons Busstrafik
Skrivet av: Bussmicke skrivet 31 januari 2013, 21:01:09 PM
Finns Söne Buss i Mariestad kvar?
Sist jag var i stan såg jag småbussarna,  en hette 19, nu stod det Mariestads Taxi i stället.  Därför undrar jag

//Bussmicke
www.bussmicke.se