(http://i811.photobucket.com/albums/zz39/Verspieder2/UL/Nobina_7578_Uppsala_121228.jpg)
En av två namnlösa bussar i Danielssons tjänst.
Ett billighetsbygge som jag sagt tidigare, men de fungerar och är rättspecade med t.ex dörrställning 1-1-0. Och bara att ha fjädrande stol, fungerande radio och extraljus vid linjekörning på landsbygden är ju numera en lyx för oss på andra sidan gränsen. I-shiften fungerar bra, även om jag aldrig riktigt kommer att bli vän med de I-shiftlådor som saknar spak med möjligheten att växla manuellt. Dessutom hade åtta växlar gott räckt gott och väl till dessa vagnar med sina små 9-litersmotorer.
Men som sagt tidigare: Initskärmen är riktigt bra att arbeta med. Kommunikationsradion fungerar faktiskt okej, och att UL-bussarna på 806 numera kan anropa SL-bussarna på SL 677 är ju perfekt. :)
Nej jag förstår inte vad busstillverkarna tänkte när dom kom på i-shift och a/s tronic och allt vad dom heter. Ryckiga och hopplösa oavsett hur man hanterar gasen. Tacka vet jag helt vanliga automater. ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Även trevligt att UL uppskattar sina mindre operatörer samt underentreprenörer, och visar det med att t.ex lägga in deras firmatexter i sitt skyltsystem och därmed tillåter att även underentreprenörerna får synas utåt, och inte bara jättarna. Stort plus! :)