Från Trollhättan tog jag tåget till Göteborg. Det var ett tåg som startat i Oslo och utgjordes av en NSB BM70. Föga anade jag då att jag tio år senare skulle vara platsansvarig för den trafiken, men då körd i samarbete med Tågkompaniet och NSB och med BM73b.
PSL535 blev sedan omlackerad för Orange Express, men den användes också mycket för den expressbusstrafik som kördes under namnet Svenska Buss.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814534%29.jpg)
MEU759 kom från Karlskrona Turistbuss.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814535%29.jpg)
Kålleredsbussarna har lite drygt tre år kvar innan de begärde sig i konkurs efter att ha räknat fel på en upphandling. AKL112 blev då Göteborgs Spårvägar 137.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814536%29.jpg)
MXT300.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814537%29.jpg)
NXH152.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814538%29.jpg)
LGA454.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814539%29.jpg)
Underbart vilka härliga minnens som dyker upp här och en Kållered till Inseros oxå bra start på det nya året.. och den här fina G-L lacken kan det bli bättre ???
GL och Bohustrafiken lack är stort saknade av mig.