Tänkte bara att det var ett tag sedan jag la ut några bilder, så
nu när det ändå lackar mot jul, kunde bjuda på tre stycken bilder
i alla fall, liten kombo (bilder+julhälsning) ;)
(http://fotobus.msk.ru/photo/07/98/44/798447.jpg)
http://fotobus.msk.ru/photo/798447/ (http://fotobus.msk.ru/photo/798447/)
(http://fotobus.msk.ru/photo/07/98/44/798448.jpg)
http://fotobus.msk.ru/photo/798448/ (http://fotobus.msk.ru/photo/798448/)
(http://fotobus.msk.ru/photo/07/98/44/798446.jpg)
http://fotobus.msk.ru/photo/798446/ (http://fotobus.msk.ru/photo/798446/)
Stiligt värre :D
7575 hade jag nöjet att dra em repa på 102 med nu på kvällen. C-F du får nog hålla hårt i era vagnar ;), tanken kan ju inte vara att de ska hamna i orätta händer så lätt :D.
//Jocke
Tack för dessa snygga bilder på en trevlig vagntyp. Perfekt fotovinkel!
Trevliga? Nja, Volvo 8900 är rätt okej och duger väl hyfsat, men det är fortfarande en billighetsbuss med en massa skrammel och rassel framtill, och trots sin nya konstruktion är 8900 inte i närheten av hur tyst och stabil lågentréversionen av Carrus Vegan är. Mycket av olivet försvinner kanske förhoppningsvis när de där förhistoriska Almesmaskinerna ersatts av de nya lättare BIMS-maskinerna. Däremot gillar jag UL:s nya stora Init-skärmen i färg. Den är lättarbetad och ger all tänkbar nyttig information man kan behöva som förare. När kommer den till SL-bussarna? 2030? ;)
Citat från: Ersa skrivet 29 december 2012, 18:44:36 PM
Trevliga? Nja, Volvo 8900 är rätt okej och duger väl hyfsat, men det är fortfarande en billighetsbuss med en massa skrammel och rassel framtill, och trots sin nya konstruktion är 8900 inte i närheten av hur tyst och stabil lågentréversionen av Carrus Vegan är. Mycket av olivet försvinner kanske förhoppningsvis när de där förhistoriska Almesmaskinerna ersatts av de nya lättare BIMS-maskinerna. Däremot gillar jag UL:s nya stora Init-skärmen i färg. Den är lättarbetad och ger all tänkbar nyttig information man kan behöva som förare. När kommer den till SL-bussarna? 2030? ;)
Jo, de är rätt sköna att åka i och är ganska snygga. Jag är dessutom svag för boggievagnar :-)
Men de slår inte Norrorts Volvo 8700-boggievagnar som är bland de härligaste att åka i. Hur de är att köra vet jag dock inte.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 december 2012, 20:08:55 PM
Jo, de är rätt sköna att åka i och är ganska snygga. Jag är dessutom svag för boggievagnar :-)
Men de slår inte Norrorts Volvo 8700-boggievagnar som är bland de härligaste att åka i. Hur de är att köra vet jag dock inte.
Jag körde dom 8700 boggivagnarna när dom var i Nyköping. Även 8500. Tyckte att på dom slingriga och kärlskadade vägarna så var 8500 mycket mer stabila än 8700. Då 8700 ville slingra sig fram på vägen, medan 8500 gick mer rakt fram. När det gäller Keolis 8900 i Stockholm, så finns det nog inte mer plastiga och skramliga vagnar. Med tanke på att dom är nya så skramlar dom näst intill lika mycket som en Omnicity i 53xx serien när det väl kommer gupp och håligheter. Är nog beredd på att hålla med Ersa om Carrus Vega är den stabilaste.
Citat från: Ersa skrivet 29 december 2012, 18:44:36 PM
Trevliga? Nja, Volvo 8900 är rätt okej och duger väl hyfsat, men det är fortfarande en billighetsbuss med en massa skrammel och rassel framtill, och trots sin nya konstruktion är 8900 inte i närheten av hur tyst och stabil lågentréversionen av Carrus Vegan är. Mycket av olivet försvinner kanske förhoppningsvis när de där förhistoriska Almesmaskinerna ersatts av de nya lättare BIMS-maskinerna. Däremot gillar jag UL:s nya stora Init-skärmen i färg. Den är lättarbetad och ger all tänkbar nyttig information man kan behöva som förare. När kommer den till SL-bussarna? 2030? ;)
Då ska du veta vad en Scania Omnlink 2 skakar å skramlar å har ett j***a pysande ljud ifrån efter ett tag på vägen. Alla Scania Onmilink 2 får man pressa en SL tidtabell mellan axeln som styr framdörren å väggen vid A stolpe på höger sida.
Citat från: Matte skrivet 29 december 2012, 23:01:34 PM
Då ska du veta vad en Scania Omnlink 2 skakar å skramlar å har ett j***a pysande ljud ifrån efter ett tag på vägen. Alla Scania Onmilink 2 får man pressa en SL tidtabell mellan axeln som styr framdörren å väggen vid A stolpe på höger sida.
Jag utgår från att du tog ett milt exempel att jämföra med, för inte kan väl omnilink 1 vara vare sig mjukare eller snabbare att köra på något sätt... :o
Citat från: DEB skrivet 29 december 2012, 23:10:34 PM
Jag utgår från att du tog ett milt exempel att jämföra med, för inte kan väl omnilink 1 vara vare sig mjukare eller snabbare att köra på något sätt... :o
Nä det har du rätt i. Men kör inte OmniLink 1 så ofta. Kör mest OmniLink 2 och är det "nyaste" jag kan jämföra med det som finns i denna tråd.
Trevligt att bilderna uppskattades av vissa :)
Så bjuder på en bonusbild ;)
(http://fotobus.msk.ru/photo/08/04/63/804630.jpg)
Hej
Visst är det fina bilder, jag fick se de först igår för jag är semster.
Jag hade före jul 7574, till låns och den gick bara.
Kan tänkas det finns bilder 4524, 4462 och 4464?
mvh Stefan P