Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Niclas Rosenius skrivet 19 december 2012, 02:24:19 AM

Titel: MAN NL253 Lion´s City Hybrid
Skrivet av: Niclas Rosenius skrivet 19 december 2012, 02:24:19 AM

   Denna MAN hybrid är just nu på besök hos oss på GUB fram tills imorgon.

   En riktigt trevlig sak med kraft i motorn och ingen större skillnad när den gick över från hybrid-drift till diesel-motorn

   (http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/nicros1/WMAA37ZZ1AR007951_MAN_NL253_A37_0382_M_AN_1085_NeoMAN_121218_1_1216_zpsb73cf20f.jpg)

   //Niclas
Titel: SV: MAN NL253 Lion´s City Hybrid
Skrivet av: New_options skrivet 19 december 2012, 16:37:54 PM
Säkert bra - men snygg var den då inte
Titel: SV: MAN NL253 Lion´s City Hybrid
Skrivet av: groenis skrivet 19 december 2012, 17:04:35 PM
Det där ser snyggare ut än de med ryggsäck på taket.

/Lennart
Titel: SV: MAN NL253 Lion´s City Hybrid
Skrivet av: Ivo skrivet 19 december 2012, 17:40:13 PM
Undrar om denna buss skall till Hornsbergs garaget sedan. De ska ju provköra en MAN & en Volvo. Biodiesel hybrider.  8)
Titel: SV: MAN NL253 Lion´s City Hybrid
Skrivet av: Ted Selander skrivet 19 december 2012, 18:06:40 PM
Kan tänkas, MAN:en skulle ev. vara tyskreggad. Det är väl inte längre något hinder för att köra i trafik i annat EU-land?
Titel: SV: MAN NL253 Lion´s City Hybrid
Skrivet av: Cero skrivet 19 december 2012, 20:55:26 PM
Citat från: Ted S skrivet 19 december 2012, 18:06:40 PM
Kan tänkas, MAN:en skulle ev. vara tyskreggad. Det är väl inte längre något hinder för att köra i trafik i annat EU-land?

Det har väl alltid gått bra att köra demobussar med utlandsregistrering under tillfälliga perioder? Den Mercedes SL provkörde en tid på 43:an under 1980-talet var tyskreggad om jag inte minns helt fel.

Citat från: New_options skrivet 19 december 2012, 16:37:54 PM
Säkert bra - men snygg var den då inte

Den är säkert bra. Den är ju tysk 8) och allt tyskt, nåja förutom ett märke, i fordonsväg är ju bra nuförtiden. Dock tycker jag att MAN kunde flytta upp framblinkersen till samma position som Scania har på sina Omni. MAN har samma låga blinkersplacering som Säffle hade för trettio år sedan och den positionen syns lika dåligt i en personbils backspegel nu som de gjorde då. Fast med tanke på att VW:s personbilar nästan inte har någon synlig främre blinkers längre kanske dessa VW-bussar måste följa samma koncernpolicy.