När vänstra halvljuset ger upp kan man tända dimstrålkastarna för "se bättre ut".
Nej, att köra lagligt med enbart dimstrålkastare och parkeringsljus går inte, ty halvljuset går aldrig att släcka när motorn är igång.
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra6/Veo1078_OErs_071024a.jpg)
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra6/Veo1078_OErs_071024b.jpg)
(http://ftp.kommunicera.umea.se/Cecilia87/Buss/Ultra6/Veo1078_OErs_071024c.jpg)
Solarisbussarna är duktiga på att varna över fel. Tyvärr låter dock alla varningsljud nästan likadant.
"Uuuu-uuuu-uuuu" när man blinkar. "Uuuu-uuuu... ih! uh! uuuu-uuuu" om någon trycker på stoppknappen medan man blinkar. Ljudet som låter när detta felmeddelande dyker upp är samma som stoppsignalen, samt barnvagnsknappen.
Vad snygg den här bussen var. Särskillt att den är helt ren i fram tyckte jag om. Snygga bilder.
//Simon
går de inte att sätta på parkeringsljus?
Polackerna snålar på *.wav-filer :>
en fråga vad i sjutton är stroömkretsen???????
Det var tider det, när 112:orna hade tre halvljus, två på högersida, för att resenärer vid hållplats skulle synas bättre....
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 26 oktober 2007, 15:36:05 PM
Det var tider det, när 112:orna hade tre halvljus, två på högersida, för att resenärer vid hållplats skulle synas bättre....
Inte bara 112or.
De enda fordon som fick ha extraljus till de två halvljusen var bussar i linjetrafik och ambulanser.
Verspieder hann du kolla hur tomten har det i sitt bo ;)