(http://iloapp.vagnhallen.com/data/_gallery//public/0/135549189187178400_resized.jpg)
"Inte mindre än 120 bussar i timmen ska över Stampbron i rusningstid. Samtidigt kommer alla korsande spårvagnar längs Stampgatan och bilar som numera ska rymmas i en enda fil mot Centralen."
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=986&grupp=18377&artikel=5381037 (http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=986&grupp=18377&artikel=5381037)
"Stampens trafikproblem kan flytta busslinjer"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5381231 (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5381231)
En av tankarna med att dra framförallt de mer frekventa expresslinjerna den vägen var ju att avlasta Brunnsparken. Har det resultatet uppnåtts? Eller har det bara blivit värre vid Stampbroarna utan att det blev bättre vid Brunnsparken?
Eller har man helt enkelt nått någon form av tak för hur mycket trafik man kan ha genom centrala Göteborg?
Det är på tok för mycket busstrafik inne i stan. En tanke från min sida är ju att endast 5-10 stomlinjer som kör i skyttetrafik i rusningen från en terminal i utkanten av staden till en annan terminal i en annan del av staden... och i dessa terminaler gör passagerare omstigningar till andra regionbussar/lokala bussar till/från Partille, Torslanda, Mölndal, Frölunda, Kärra & Kallebäck.
Men vi får väll avvakta lite nu och se hur det tar sig när jullruchen passerat samt att tullarna kommit i drift.