Några bilder från tidiga våren 1987:
Österberg från Haparanda på besök i stan har pyntat sin Ikarus med nästan för många lampor. En nyare Ikarus fanns hos Karlssons Buss som hör hemma i Karlsbäck i södra länsdelen. Bolaget som omnämnts i tidigare inlägg om bussarna på Västanfjället finns kvar men har väl inte längre någon stor buss.
Diligensen 7617 gick när den var ny mellan Umeå och Skellefteå men vad den hade för uppgift när bilden togs är okänt, förmodligen reservbuss i Lycksele?
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Osterbergs_LFA517_Skl_870000.jpg?t=1354995838)
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Karlssons_Buss_CRJ322S_Skl_870000.jpg?t=1354995784)
(http://i582.photobucket.com/albums/ss262/Hinkbilder/Postverket_7617_KJG343_Skl_870000.jpg?t=1354995748)
Kan tillägga att inget ansvar tas för kvaliten på bilderna. De är scannade från negativ som kanske inte haft en optimal tillvaro. Skulle kanske gå att fixa till ytterligare i Photoshop o dyl, men man kan inte lägga ned hur mycket tid som helst(RESPONSEN...)
Inget fel i dessa bilderna de speglar hur det verkligen var på 80 talet med kameror teknik etc. Det ger faktiskt mer liv till bilderna än att de skall redigeras i tid och otid
Man kan aldrig pynta ett tungt fordorn med för många lampor. Å med dagens kvalite på ljuset orginal så borde man ha 40 extraljus istället.
Härligt och särskilt Diligensen en redig Wiima..
Extraljusen sitter ju rätt utsatt till därnere ..
Wiiman hade sin normala rutt på linje 436 Dorotea-Borgafjäll i slutet på 80-talet, och ersattes sen av en nyare Wiima (B 10M) med motsvarande utförande, om jag inte minns helt fel var det 7673 som tog över då. Den körde en samordnad godslinje där passagerarna var lätt räknade.