(http://img501.imageshack.us/img501/9562/2ggrcitarote0.jpg)  ;D
			
			
			
				Instämmer i kören Trevlig bild.
			
			
			
				Mycke härlig bild, år nog tycka att bussen med stjärna och emblem är snyggare i helheten.... 
			
			
			
				Tack allihopa :-D - o jag får nog säga att modell nyare är betydligt snyggare utan SL-loggan i fronten... däremot är jag inte lika säker på att jag gillar att rutorna "går hela vägen upp" - gör det oftast helt omöjligt att fota dem utan massa reflexer ;-)
			
			
			
				Citat från: virtual1 skrivet 04 juni 2007, 20:31:03 PM
(http://img501.imageshack.us/img501/9562/2ggrcitarote0.jpg)  ;D
Är det stor skillnad mellan dessa bussar?
			
 
			
			
				Mycket trevilg bild härligt med Mercedes.
/Tobbe
			
			
			
				Håller med mycket travligt bild  :)
WNJ 333 en 2004a o STK 514 är en 2002.
Men dom har bara en ny Mercedes Citaro av nya modellen ska dom inte köpa fler Citaro av Ledbuss eller Normal buss kanske Boggie  :o
			
			
			
				Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 december 2007, 17:21:42 PM
Håller med mycket travligt bild  :)
WNJ 333 en 2004a o STK 514 är en 2002.
Men dom har bara en ny Mercedes Citaro av nya modellen ska dom inte köpa fler Citaro av Ledbuss eller Normal buss kanske Boggie  :o
Vem har bara en ny Citaro, och finns det en facelift på Citaro? Swebus kommer nog inte köpa så mycket nytt till Stockholm nu när man tappar två avtal.
			
 
			
			
				CitatVem har bara en ny Citaro, och finns det en facelift på Citaro? Swebus kommer nog inte köpa så mycket nytt till Stockholm nu när man tappar två avtal.
Det finns miljökrav, där nuvarande busstyper i flottan inte platsar inom en viss framtid... Då behövs nyinvesteringar.
/F
			
 
			
			
				CitatDet dröjer nog många år innan man behöver reinvestera just med anledning av miljözonerna, det finns en uppsjö av B9S och B12 som klarar kraven över tiden till kommande upphandlingsomgångar för avtalen.
//Lars
Jag menade inte ledbussar...
/F
			
 
			
			
				CitatDen enda linje som inte körs med ledbussar inom miljözonen för Swebus del är ju 71:an men där kör man ju både led och boggi ändå, gissar att det går att klara sig avtalet ut genom omplaceringar från andra håll o kanter, Kalmar/Bromma tex.
//Lars
Möjligt, men någon omplacering är inte aktuell av den info som vi har fått oss delgiven. Men än är inte något klubbat.
/F
			
 
			
			
				Kanske finns ett större intresse i Märsta att sköta om bussarna? (Om vi nu talar om samma sak)
			
			
			
				CitatTrevligt att ni får "minifjollor" då?
Det vet vi inget om än, återstå att se.
CitatMin tanke skulle nog ha varit att flytta övertaliga Kalmarbussar till Bromma och sedan klara Björknäs lilla behov av normalbussar med nyare bef Brommabussar. (Det blir ett tjugotal B10BLE från aug-sept 2001 lediga senast i augusti, bussar som till skillnad från allt annat Sthlm fått faktiskt är i mycket gott skick)
Är de från 2001 är de bara ett år äldre än befintlig flotta, så låt mig vara tveksam till din teori. Men vi får som sagt se framöver...
/F
			
 
			
			
				Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 december 2007, 22:55:56 PM
Trevligt att ni får "minifjollor" då? inte likt Swebus att inte utnyttja övertaliga bussar innan man reinvesterar, men policyn kan ju ändras.
(nu ska jag inte vara elak)
Min tanke skulle nog ha varit att flytta övertaliga Kalmarbussar till Bromma och sedan klara Björknäs lilla behov av normalbussar med nyare bef Brommabussar. (Det blir ett tjugotal B10BLE från aug-sept 2001 lediga senast i augusti, bussar som till skillnad från allt annat Sthlm fått faktiskt är i mycket gott skick)
//Lars
En fråga lite OT men har man lagt bestälning på de nya bussarna till Kalmar och vad blev det iså fall? (om det inte är hemligt)