CHL493.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814313%29.jpg)
NYX645 såldes sedan till Lunds kommuns bolag Lundabussarna.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814314%29.jpg)
PGJ143. Bottnaryds Trafik AB har alltid haft hög standard på sina regionbussar. En högbyggd Säffle är ju inte fy skam på linjen från Ulricehamn.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814315%29.jpg)
DKC153.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814316%29.jpg)
Jönköpings Kommunala Affärsverk 51 DTS699 räddades kvar och togs sedan hand om Vätterbygdens Veteranbilklubb, som gjorde i ordning den. Den är fortfarande registrerad, nu på en privatperson i Mullsjö, men som jag förstått det är den inte i driftsdugligt skick. Den är inte besiktigad sedan augusti 2009. Bussen användes några år för sightseeingturer i och runt Jönköping. Tyvärr väntade mamma med kvällsmaten så jag kunde inte stanna och åka med.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814317%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814318%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2814319%29.jpg)
Levde 2470 och 2471 hela sin tid inom Jönköpingsdistriktet, eller kom de från annat håll?