Sommaren 1966 hade Halmstadsbussarna inte varit förvisade till Radioplan under så lång tid. Halmstads stadstrafik hade då fortfarande en hel del åldriga vagnar kvar i trafik. Ett par av dem syns på denna bild. Jag vet inte mer om bussarna än vad som syns på bilden, att den första är en ASJ-karosserad Scania-Vabis och den andra tycks också vara en Scania-Vabis men med Arvika-kaross.
ASJ-bussen är lite lyxigare med några extra lister och med den enda dörren ska den nog vara en turistbuss. Kraven fick inte vara allt för högt ställda, men för all del, jag skulle gärna ta en tur med den.
(http://i1183.photobucket.com/albums/x478/hulben/Nr%201/Hd1r.jpg)
Intressant formulering på skylningen. :)
Hej
N189 var en ScV B22 med ASJ kaross, levererad juni 1948. Den tog 48 passagerare.
Hälsningar
Sven
Citat från: Sven W skrivet 26 oktober 2012, 00:29:11 AM
Hej
N189 var en ScV B22 med ASJ kaross, levererad juni 1948. Den tog 48 passagerare.
Hälsningar
Sven
Tack, Sven! Då är det noterat.
Hälsningar Bengt
Hej !
Vilken CF:are syns i bakgrunden ??
Mvh Peter Ö
Citat från: Peter Öden skrivet 30 oktober 2012, 18:44:55 PM
Hej !
Vilken CF:are syns i bakgrunden ??
Mvh Peter Ö
Det kan vara N142, SJ 3024 (?), som jag har ett kort på från samma tillfälle. Bilden är inte särskilt bra, en enkel kamera som dessutom började få ålderskrämpor.
Linjen till Tylösand trafikerades av SJ och Halmstads stadstrafik i samarbete. Det kan kanske förklara att SJ-bussen har skylten EN-mansbetjäning i sidorutan förutom destinationsskylten.
(http://i1183.photobucket.com/albums/x478/hulben/Nr%201/AA21r.jpg)