Hej !
Nämnda SL-röda Vlo B 7LA Säffle har letat sig till Gävle.
Torde har kommit till Gävledepån under helgen.
Om den ska placeras här i Gävle eller inte är okänt i
skrivande stund.
Mvh Peter Ö
Regnr: RXO529 Färg: BLÅ
Fabrikat: VOLVO B7LA
Årsmodell: 2001 Fordonsslag: BUSS
Fordonsår:
Chassinummer: YV3R7C8161A000566
Senaste EU-regbevis del 2:
Upplysningar: Leasing
Brukare
Namn: SWEBUS AB REFNR: 22051101
Adress: FÄLTVÄGEN 2
Postnr: 195 60 Förvärvsdatum: 2004-06-29
Ort: ARLANDASTAD
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
Försäkringsdatum: 2004-06-29
Leasinggivare
Orgnr: 556069-0967
Namn: AKTIEBOLAGET VOLVOFINANS
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2006-08-16) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 4 Yrkesmässig trafik: , LINJE
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2000-11-23 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2008-09-30
Senast godkända besiktning: 2007-09-26
Föreläggande: Nej Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km: 172929
Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 25701
Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 8567
Kreditering vid avställning, kr: 713 Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad: februari Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 0
Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0
Tekniska data
Effekt kW: 213 Antal passagerare: 108
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet:
Max lastvikt: 7560
Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 275/70R22.5
Kaross: Personbefordran - Ledbuss (02)
Skattevikt: 24210 Tjänstevikt: 16650
Totalvikt: 27900 Sänkt totaltvikt: 24210
Längd: 1800 Bredd: 255
Drivmedel: DIESEL Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
Att den är blå är lite konstigt. Kanske den ska vara i Kalmar. Eller så kan Veolia ha tagit över den(tror inte men det kan bli så). Om den ska bli övertagen av Veolia och den är blålackad så kan den kanske hittas i Partille. Vi får se vad som händer lite senare. Kanske det jag skrev är bara påhitt.
Citat från: Bussgubben skrivet 22 oktober 2007, 19:04:10 PM
Regnr: RXO529 Färg: BLÅ
Fabrikat: VOLVO B7LA
Årsmodell: 2001 Fordonsslag: BUSS
Fordonsår:
Chassinummer: YV3R7C8161A000566
Senaste EU-regbevis del 2:
Upplysningar: Leasing
Brukare
Namn: SWEBUS AB REFNR: 22051101
Adress: FÄLTVÄGEN 2
Postnr: 195 60 Förvärvsdatum: 2004-06-29
Ort: ARLANDASTAD
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
Försäkringsdatum: 2004-06-29
Leasinggivare
Orgnr: 556069-0967
Namn: AKTIEBOLAGET VOLVOFINANS
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2006-08-16) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 4 Yrkesmässig trafik: , LINJE
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2000-11-23 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej
Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2008-09-30
Senast godkända besiktning: 2007-09-26
Föreläggande: Nej Körförbud: Nej
Vägmätarställning, km: 172929
Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 25701
Debitering vid påställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 8567
Kreditering vid avställning, kr: 713 Debiterad avgift, kr: 0
Huvuduppbördsmånad: februari Förfallen skatt/avgift, kr: 0
Skrotningspremie, kr: 0
Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0
Tekniska data
Effekt kW: 213 Antal passagerare: 108
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt:
Max släpvagnsvikt B-behörighet:
Max lastvikt: 7560
Kopplingsanordning 1: Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 275/70R22.5
Kaross: Personbefordran - Ledbuss (02)
Skattevikt: 24210 Tjänstevikt: 16650
Totalvikt: 27900 Sänkt totaltvikt: 24210
Längd: 1800 Bredd: 255
Drivmedel: DIESEL Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
Att den är blå är lite konstigt. Kanske den ska vara i Kalmar. Eller så kan Veolia ha tagit över den(tror inte men det kan bli så). Om den ska bli övertagen av Veolia och den är blålackad så kan den kanske hittas i Partille. Vi får se vad som händer lite senare. Kanske det jag skrev är bara påhitt.
Det kan man nog påstå...
Bussen tillhör Swebus, att den är reggad som blå beror på att den varit placerad i Göteborg.
Se bild hos Bussmicke:
Bussmicke:http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/4700/slides/Swebus_4737_Brunnsparken_Goteborg_040228.html
Det är inte troligt att Veolia "tar över" bussen.
(http://www.phbuss.se/Sidor/Bilder/0810_2005/4737_swebus_vastra_bangatan_marsta_0810_2005.JPG)
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/4700/slides/Swebus_4737_Brunnsparken_Goteborg_040228.html
Rätt länk till bilden. :-[
Så varför försäkrade man aldrig VV att bussen skulle bli röd ::)?
Citat från: Bussgubben skrivet 22 oktober 2007, 19:30:17 PM
Så varför försäkrade man aldrig VV att bussen skulle bli röd ::)?
Färger på framförallt bussar ska man ta med en nypa salt i CBR.
Citat från: Peter Öden skrivet 21 oktober 2007, 18:27:34 PM
Hej !
Nämnda SL-röda Vlo B 7LA Säffle har letat sig till Gävle.
Torde har kommit till Gävledepån under helgen.
Om den ska placeras här i Gävle eller inte är okänt i
skrivande stund.
Mvh Peter Ö
Den blir kvar där vad jag har förstått, 4609 och 4617 är också på väg dit. Dom står i Märsta och väntar på avfärd.
Citat från: markuz85 skrivet 25 oktober 2007, 20:20:17 PM
Den blir kvar där vad jag har förstått, 4609 och 4617 är också på väg dit. Dom står i Märsta och väntar på avfärd.
Verkar som det som Stockholmsdepåerna inte vill ha hamnar i Gävle numera! Är väl ett sätt att hålla liv i vagnparken utan alltför stora investeringar såhär i slutet
Nu är man naturligtvis nyfiken om Märsta fått eller kommer få något i ersättning. Det innebär förövrigt att Märsta som ett tag kryllade av B7LA nu bara kommer ha 4616 kvar om man inte räknar med den brandskadade 4611 som fortfarande "ägs" av Märsta.
Jag trodde att Swebus 4737 skulle bli övertagen av te.x Veolia eller något liknande. Samma sak med 4614 som jag trodde Veolia i Partille skulle ta från GS då de var klara med den. Jag trodde att Swebus 4614 skulle ersätta Veolia 0829 då den brunnit. Så hur många B7LA blir kvar hos SL nu? Men i övrigt tack och lov att man fixade 0829 så att man inte skulle ha 4614 hos Veolia.
Citat från: Oskar A skrivet 25 oktober 2007, 22:00:45 PM
Nu är man naturligtvis nyfiken om Märsta fått eller kommer få något i ersättning.
1785, 3965 och 4157 är på väg så småningom, under tiden har man lånat 1747, 3957 och 3958.
Tack för svaret! 3957 och 3958 tillhör enligt Bilregistret Tyresö sedan 8/10 men det behöver ju inte betyda att de inte finns i Märsta. Har ju hänt förut vid flyttar att man flyttat bussar till "fel" depå.
Citat från: Bussgubben skrivet 25 oktober 2007, 23:03:47 PM
Jag trodde att Swebus 4737 skulle bli övertagen av te.x Veolia eller något liknande. Samma sak med 4614 som jag trodde Veolia i Partille skulle ta från GS då de var klara med den. Jag trodde att Swebus 4614 skulle ersätta Veolia 0829 då den brunnit. Så hur många B7LA blir kvar hos SL nu? Men i övrigt tack och lov att man fixade 0829 så att man inte skulle ha 4614 hos Veolia.
Varför skulle Veolia överta Swebus-vagnar? GS lånade en vagn från Swebus Sthlm, Veolia överhuvudtaget inte inblandade där, så hur skulle det vara möjligt?
Bild på den vid depån i Gävle..
(http://i174.photobucket.com/albums/w109/Fredde74/4737.jpg?t=1193576305)
//Fredde
Hej !
Vilken tid fotade bussen idag söndag Fredde ?
Vid 16,30 tiden på em. var den borta !!
Mvh Peter Ö
Citat från: Walter skrivet 27 oktober 2007, 20:03:12 PM
Varför skulle Veolia överta Swebus-vagnar? GS lånade en vagn från Swebus Sthlm, Veolia överhuvudtaget inte inblandade där, så hur skulle det vara möjligt?
För det var med tanke på att Veolias 0829 har brunnit och den verkade vara så svårt skadad att den aldrig skulle vara i trafik igen. Men då 0829 blev fixad så verkade man inte behöva den. Tack och lov.
Citat från: Bussgubben skrivet 28 oktober 2007, 18:04:36 PM
För det var med tanke på att Veolias 0829 har brunnit och den verkade vara så svårt skadad att den aldrig skulle vara i trafik igen. Men då 0829 blev fixad så verkade man inte behöva den. Tack och lov.
Eller så har man t ex övertaliga 2149 stående i Partille som bara hade varit att ställa på om man nu inte fixat 829. Dessutom finns det väl fortfarande några fd 25xx från Dalarna stående i Olofström som man kunnat ta av i värsta fall. Båda alternativen betydligt bättre ur både förar- och resenärsperpektiv. Varför skulle de krångla med att ta över slutkörda lik från Swebus när de själva har övertaliga vagnar? Knappast för att de så hemskt gärna vill ha opålitliga B7LA.
Citat från: Bussgubben skrivet 28 oktober 2007, 18:04:36 PM
För det var med tanke på att Veolias 0829 har brunnit och den verkade vara så svårt skadad att den aldrig skulle vara i trafik igen. Men då 0829 blev fixad så verkade man inte behöva den. Tack och lov.
Att köpa annat skrot för att ersätta skrot? Dessutom omlack på en buss som redan passerat halva livslängden i Sverige? Tror inte det....
Svar t Peter Ö -> Det är på fredagen bilden är tagen. Mvh Fredde