Det var roligare förr när bussarna såg olika ut, hade olika färgsättning och ägdes av olika företag. Då levde verkligen busstrafiken!! Idag, när alla bussar är stöpta i samma form och målade i samma färg, känns busstrafiken näst intill urlakad och ointressant. MEN, om man tittar in på Hornsbergsgaraget i Stockholm så skiner man upp som en sol! Här finns nämligen något som man skulle kunna kalla veteranbussåkeriet uppställt.
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg22d.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg22b.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg22c.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg22a.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg23a.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg23b.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg23c.jpg)
(http://i1268.photobucket.com/albums/jj580/MKIKSH/Hornsberg23d.jpg)
Vilken härlig samling "riktiga" bussar. ;)
/Peter
SvOF har gjort stora framsteg på senare år tycker jag.
Mvh Jan G
Det är riktigt roligt att gå på möten hos SL nu för tiden när man kan blicka ut över sju veteranbussar tvärs över gatan. Både SSS och Svof ställer upp på platsen, på bilderna ovan syns tre SSS:are och fyra Svoffisar. :)
Citat från: Karsten skrivet 26 september 2012, 20:13:10 PM
Det är riktigt roligt att gå på möten hos SL nu för tiden när man kan blicka ut över sju veteranbussar tvärs över gatan. Både SSS och Svof ställer upp på platsen, på bilderna ovan syns tre SSS:are och fyra Svoffisar. :)
När ska etablissemanget inse det höga kulturella värdet och överlåta Hbh till veteranbussdepå?
Eller alternativt Brommahallen. Det hade ju varit perfekt!
/Peter
Bromma hade varit perfekt för Spårvägsmuseum. Där kunde man ha kört med spårvagn upp till tunnelbanan, samt även på hallgården. Hela Brommahallen borde K-märkas och bevaras.
Hornsberg hade blivit ett fint bussmuseum/uppställning för både SvOf och SSS om de kunnat spara åtminstone en av hallarna. Jag hade gärna ställt mina privata bussar där.
Vakna, politiker! Man behöver inte bygga på varenda plätt i stan. I Göteborg har Ringlinien fått en centralt placerad vagnhall bevarad för sitt eget bruk.
Citat från: Björn Forslund skrivet 27 september 2012, 08:38:29 AM
Bromma hade varit perfekt för Spårvägsmuseum. Där kunde man ha kört med spårvagn upp till tunnelbanan, samt även på hallgården. Hela Brommahallen borde K-märkas och bevaras.
Hornsberg hade blivit ett fint bussmuseum/uppställning för både SvOf och SSS om de kunnat spara åtminstone en av hallarna. Jag hade gärna ställt mina privata bussar där.
Vakna, politiker! Man behöver inte bygga på varenda plätt i stan. I Göteborg har Ringlinien fått en centralt placerad vagnhall bevarad för sitt eget bruk.
Ja och vem vill bo precis bredvid Essingeleden? Ibland blir det för fixerat att bo i innerstan, snart offras väl parkområden som Humlegården för fler bostäder...