Nissan-bussar är inte så vanliga vare sig i Sverige eller Norge och i varje fall inte i den här storleken. Arna Bruk utanför Bergen har karosserat och det är fyra år kvar till de går i konkurs. KF46061 hamnade så småningom hos Nettbuss i Møre med nummer 13
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813739%29.jpg)
PKH223 var största delen av sin aktiva tid hos Granbergs Buss i Älvsbyn som nummer 22.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813740%29.jpg)
UA16743 skall enligt Busspraten också ha hamnat i Møre men hos Fjord1. Dessförinnan bör den ha varit hos antingen Mørebil eller Sunnmøre-Romsdal Billag. Våra norska vänner kan säkert reda ut detta.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813741%29.jpg)
PGZ899 i Omnibuslinjens egna färger men den blev sedan omlackad i Jönköpings läns färger.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813742%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813743%29.jpg)
PTP413, en 20 meter lång ledbuss till Växjö.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813744%29.jpg)
20 meters bussen minns jag, var den enda eller första 20 meters bussen i Sverige vid denna tidpunkt vill jag minnas. :)
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 26 september 2012, 18:10:38 PM
20 meters bussen minns jag, var den enda eller första 20 meters bussen i Sverige vid denna tidpunkt vill jag minnas. :)
Det kom ett gäng sådana bussar till Linjebuss 1993 och 1994, och denna var således med bland de första.