På hemvägen blev det ett kortare uppehåll i Katrineholm, där EGE-Trafiken skötte stadstrafiken med Renault Janvan. Enligt vad som berättats var dessa bussar inte särskilt populära. Först BFF371. Den blev sedan såld till en privatperson, som byggde om den till husbuss.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813424%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813425%29.jpg)
PKS508 avregistrerades i juli 2002.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813426%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813427%29.jpg)
LAE798 blev Näckrosbuss 2587.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813428%29.jpg)
ETH346 blev Näckrosbuss 2578. Under några år kring millennieskiftet tillhörde denna buss Stiftelsen Livets Ord i Uppsala.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813429%29.jpg)
FUA597 blev Näckrosbuss 2582 men avregistrerades redan i april 1997.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813430%29.jpg)
LAY810 blev Näckrosbuss 2504.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813431%29.jpg)
Alla de SLT-bussar jag fotograferade i Katrineholm var gamla och ingen av dem var med över till Busslink.
Ånej, SLT skötte stadstrafiken medan EGE körde servicelinjerna.
//Bussmicke
www.bussmicke.se