ABZ260 som blev Näckrosbuss > Busslink 1118.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813419%29.jpg)
LMY808 som blev Näckrosbuss 1116.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813420%29.jpg)
HHA059 som blev Näckrosbuss > Busslink 1117.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813421%29.jpg)
CMW645 som blev Näckrosbuss > Busslink 2595. Enligt SBH hamnade den hos Hugo's Buss i Borlänge 2010. Huru härmed, Sebastian?
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813422%29.jpg)
MKF885 som blev Näckrosbuss > Busslink 1190.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2813423%29.jpg)
Hur tänkte man då man numrerade om 590 till 1190 under Näckrosbuss och 595 till 2595??? - borde de inte hamnat under samma serie?
Citat från: virtual1 skrivet 27 augusti 2012, 22:47:43 PM
Hur tänkte man då man numrerade om 590 till 1190 under Näckrosbuss och 595 till 2595??? - borde de inte hamnat under samma serie?
Bussen kan ha blivit flyttad till katrineholm och därmed hamnat i deras serie?
Helt riktigt som Bussmicke skriver; 595 flyttades till Katrineholm och fick nummer därefter (2595). har ett speceillt minne av den bussen; hade den på en resa till Kalundborg i Danmark, och vid möte med en lastbil på de relativt smala vägarna i Danmark fick jag ett stenskott som splittrade framrutan. Det gick dock att fixa rutan provisoriskt, så att det gick att ta sig hem till Katrineholm.
Härlig färg på ICA Scanian. :)