Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: rengmark skrivet 20 augusti 2012, 23:18:20 PM

Titel: Arriva 7670
Skrivet av: rengmark skrivet 20 augusti 2012, 23:18:20 PM
(http://img3.imageshack.us/img3/3372/7670l.jpg)

Denna Omnilink jämte 7671 är en meter längre än de övriga nya boggiebussarna i Lunda.
Alltså nästan 15 meter lång och med axelavstånd över 7 meter.
Titel: Arriva 7671 på linje 517
Skrivet av: Mikael T Nilsson skrivet 22 augusti 2012, 18:31:47 PM
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Arriva_7671_Spanga_stn_120831.jpg)

Intressant! Jag trodde alla Lundas 76xx-vagnar var av samma längd. Här är en bild på den andra av de två längre 76xx-vagnarna hos Lunda, vagn 7671.
Titel: SV: Arriva 7670
Skrivet av: Ted Selander skrivet 22 augusti 2012, 19:27:11 PM
Då gäller det att se upp med vilka gator, inom Stockholms stad, som har tillstånd för den längden.
Titel: SV: Arriva 7670
Skrivet av: Fredrik Klint skrivet 22 augusti 2012, 20:53:39 PM
Annan dörrställning också, alla kortboggi har väl 1-2-1?
Titel: SV: Arriva 7670
Skrivet av: Lars-Håkan_E skrivet 23 augusti 2012, 01:28:24 AM
Citat från: Ted S skrivet 22 augusti 2012, 19:27:11 PM
Då gäller det att se upp med vilka gator, inom Stockholms stad, som har tillstånd för den längden.

Med risk för att trampa några på tårna så har man i a f tidigare inte varit så värst noga med sådant bland SL:s entreprenörer, annat var det ju när SL själva körde trafiken.

Så dessa bussar kommer säkert såsmåningom att hamna på linjer där dem inte ska gå, av misstag, glömska eller vid vagnbrist och risken för påföljder är ju minimala för att inte säga obefintliga.

Hur många förare i SL Trafiken har fått böta de senaste 10 åren för att man kört led/boggibuss där sådan inte varit tillåten eller kört i miljözonen med fel fordon?

Det är ju i princip bara om det skulle inträffa en olycka av allvarlig art med personskada som någon skulle börja bläddra i reg bevis och utreda närmare.