(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Nobina_6512_BKBY_20120625A.jpg)
Här kommer några bilder på Kallhällsvagnar (Nobina), fotograferade vid Barkarby stn. Nobina 6512 är reklammålad i bakre delen.
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Nobina_6512_BKBY_20120625B.jpg)
Av de MAN-ledvagnar i 6500-serien jag såg denna dag var det endast 6512 som hade detta reklamutförande.
(http://i597.photobucket.com/albums/tt58/mikael_n_sweden/Nobina_2193_BKBY_20120625.jpg)
F.d. Norrtäljevagnarna 2193 och 2194 trafikerade linje 567, här 2193 vid Barkarby stn.
För övrigt kan nämnas att gamla Nobina 5499 (Volvo B10M/Säffle led ("normalgolv")) stod uppställd vid Jakobsbergs bussterminal under förmiddagen skyltad "Ej i trafik". Jag vet inte om den gick i linjetrafik och om det i så fall beror på vagnbrist hos Nobina Kallhäll.
Trevligt! Jag brukar se 5499 (och även 5496-98) flaxa runt lite här och var i Västerort och Kallhäll, bland annat Spånga och kista C, Ej i trafik.
Citat från: DEB skrivet 25 juni 2012, 15:59:03 PM
Trevligt! Jag brukar se 5499 (och även 5496-98) flaxa runt lite här och var i Västerort och Kallhäll, bland annat Spånga och kista C, Ej i trafik.
Kul att du uppskattade bilderna! :) Då är det nog så att 5499 är någon form av flex- eller utbildningsvagn hos Nobina Kallhäll.
5499 kanske är utsatt som Stand-Bybuss för Pendeltågsersättning?
// Niclas
Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 25 juni 2012, 17:37:59 PM
5499 kanske är utsatt som Stand-Bybuss för Pendeltågsersättning?
// Niclas
Så kan det mycket väl vara. I så fall fick vagnen förmodligen rycka ut vid lunchtid då pendeltågssträckan Spånga-Barkarby ersattes med buss.
Ersattes verkligen Spånga-Barkarby med buss?
Jag kör min lokförarpraktik på Stockholmståg och körde aktuell sträcka idag.
Omfattande signalfel var det, där stod på alla skyltar reducerad trafik, men inget om bussersättning, och inget vi fick veta något om iaf.
Var Kungsängen-Västerhaningetågen inställda mellan Spånga och Barkarby medan Bålsta-Nynäshamnstågen gick med stora förseningar, själv anlände jag Stockholms central 45 min sen...
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 25 juni 2012, 21:52:13 PM
Ersattes verkligen Spånga-Barkarby med buss?
Jag kör min lokförarpraktik på Stockholmståg och körde aktuell sträcka idag.
Omfattande signalfel var det, där stod på alla skyltar reducerad trafik, men inget om bussersättning, och inget vi fick veta något om iaf.
Var Kungsängen-Västerhaningetågen inställda mellan Spånga och Barkarby medan Bålsta-Nynäshamnstågen gick med stora förseningar, själv anlände jag Stockholms central 45 min sen...
Hej,
Via högtalarutrop vid Bålsta meddelades det att tågen skulle vända vid Barkarby och att buss skulle ersätta vidare resa mot Spånga. Men detta kanske inte hann bli verklighet.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 26 juni 2012, 18:33:12 PM
Hej,
Via högtalarutrop vid Bålsta meddelades det att tågen skulle vända vid Barkarby och att buss skulle ersätta vidare resa mot Spånga. Men detta kanske inte hann bli verklighet.
I sådana fall ända till Sundbyberg, eftersom Kungsängentågen fick vända i Bkb resp Sub, eftersom det blev stor kapacitetsbrist i Spånga där alla signaler antingen var släckta eller röda med tillhörande procedurer och köbildning..
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 26 juni 2012, 22:07:23 PM
I sådana fall ända till Sundbyberg, eftersom Kungsängentågen fick vända i Bkb resp Sub, eftersom det blev stor kapacitetsbrist i Spånga där alla signaler antingen var släckta eller röda med tillhörande procedurer och köbildning..
Det är mycket möjligt. Justeringar och omdirigeringar i trafiken görs ofta snabbt.
Jag ger mig, det var förstärkningsbussar Barkarby-Spånga-Sundbyberg under driftstörningarna och Nobina var entreprenör för densamma
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 29 juni 2012, 11:14:02 AM
Jag ger mig, det var förstärkningsbussar Barkarby-Spånga-Sundbyberg under driftstörningarna och Nobina var entreprenör för densamma
Ok. Tack för info. Då är uppgiften bekräftad.