De sista nationaldagsbilderna är från Farsta och Handen. Ja, jag vet att det egentligen inte är Stockholm (i varje fall inte Handen) men det är i alla fall SL-området.
BGF985.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812814%29.jpg)
BZK999.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812815%29.jpg)
GGW745.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812816%29.jpg)
Även dagen efter, den 7 juni, tog jag några bussbilder. DEA155 var från början Lingmerths Buss i Tranås. Den togs väl in i landet på den tiden när Lingmerths var generalagent för Drögmöller. Slutade hos ETT i Eskilstuna och hos Fordonscentralen i Västmanland, Köping.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812817%29.jpg)
ME95149. Dito's Turistfart klara för att köra för Eurolines. Enligt skylten skall den till Köpenhamn, Hamburg, Berlin, Amsterdam, London, Bryssel och Paris. Det blir alltså en rejäl rundresa men skylten luras eftersom den även tar med städer som man når efter bussbyte.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812818%29.jpg)
Swebus NMW897 var ute på en beställningskörning. Jag har noterat att den hörde hemma i Gävle.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812819%29.jpg)
Hej Staffan!
DEA 155 var härligt att se, har inget kort på den själv.
Jag var med från början vid ETT när vi fick den. Vi hade den ofta mot slutet av utbildningen, vi var upp några gånger till Stockholm med deltagarna som gick utbildningen inom turism. Vi fick söka tillstånd för körning inom miljözon bl.a. februari 1998, minns jag. Körde den även själv en del gånger till Stockholm.
Hälsningar
Stig