Hittar ingen tråd i ämnet vid en snabb sökning, så jag startar en ny.. :)
Vad kommer hända med de H18/MaxCi som ännu finns kvar, när Arriva tar över en massa områden i augusti?
En massa fd keolisvagnar kommer visst inte att flyttas runt, utan övertas av Arriva osv. Men, några flyttar lär det ju bli. Frågan är då: Kommer MaxCi försvinna från innerstan då, eller bli kvar, och isf i Hornsberg, Frihamnen eller Söderhallen?
Citat från: Patrix skrivet 31 maj 2012, 13:49:51 PM
Hittar ingen tråd i ämnet vid en snabb sökning, så jag startar en ny.. :)
Vad kommer hända med de H18/MaxCi som ännu finns kvar, när Arriva tar över en massa områden i augusti?
En massa fd keolisvagnar kommer visst inte att flyttas runt, utan övertas av Arriva osv. Men, några flyttar lär det ju bli. Frågan är då: Kommer MaxCi försvinna från innerstan då, eller bli kvar, och isf i Hornsberg, Frihamnen eller Söderhallen?
De återstående MaxCina i innerstaden (47 st.) fyller 16 år i slutet av detta och början av nästa år. Det är inte klart hur de ska ersättas under den återstående avtalstiden. Återstående exemplar i Handen och Stockholm Sydväst blir också för gamla, senare under 2013.
Tråkig utveckling när dessa trogna slitvargar är borta.. Ingen av efterträdarna lär leva lite länge som dessa
Citat från: Ted S skrivet 31 maj 2012, 14:39:08 PM
De återstående MaxCina i innerstaden (47 st.) fyller 16 år i slutet av detta och början av nästa år. Det är inte klart hur de ska ersättas under den återstående avtalstiden.
Köp Volvo och lite Scania. Räcker med MAN i stan nu.
Undrar om Hornsberg behöver en hugad spekulant nu när Arriva tar över Råsta? :)
Om jag ska hinna ratta favoriterna (näst efter H33 förstås!) H18 så måste jag ju söka dit. :)