Av alla bussar lyckades jag pricka in de båda nedflyttade B9S:erna när vi åkte runt efter runstenar. Hur stor är den sannorlikheten att det skall inträffa?
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Veolia_3830_UON499_Dadesjo_120521.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Veolia_3830_UON499_Dadesjo_120521b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Veolia_3818_UON459_Lidekvarn_120521.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Veolia_3818_UON459_Lidekvarn_120521b.jpg)
(http://www.bussmicke.se/TEMP/Veolia_3818_UON459_Lidekvarn_120521c.jpg)
Riktigt snygga och somriga bilder :)
Roligt att kombinera länslack (kan man väl kalla det...) och firmalack. Och tur hade du, få se om jag själv reser åt det hållet nån gång i år.
Är det utökad trafik eller vad ersätter bussarna, sittplatskapaciteten är väl annars lägre än motsvarande äldre ledbussar med hög/normalgolv.
Vad är förresten fordonskravet på omlopp/linjer som idag trafikeras av dubbeldäckare eller höggolvs ledbussar?
Veolia får kritik för sina bussar i Kronoberg, och löser det med att skicka ner B9S? 8)
Apropå B9S. Vad hände med de i Nyköping? Ingenstans hittar jag en förklaring varför alla nylackade Länstrafiksgröna B9S "utvisades" från Södermanlands län, upp till bl.a Norrtälje och där åter blev röda.