(http://mrg1.de/images/2815.JPG)
I juni 1970 stod den här bussen vid Nyköping C och väntade på trafikanter från rälsbusståget som den skarpögde kan skymta i bild. Bussen kan inte gärna ha varit särskilt lastgammal vid fototillfället.
Vackert! Så skall en buss se ut! Om bussen dessutom har manuell växellåda är det desto bättre!
Citat från: Mats Karlsson skrivet 28 maj 2012, 07:27:54 AM
Vackert! Så skall en buss se ut! Om bussen dessutom har manuell växellåda är det desto bättre!
Automat fungerade alldeles utmärkt på vagntypen! Manuell låda med växellådan bak var väl inte den bästa kombinationen.
M v h
Ingwar
Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 28 maj 2012, 07:57:13 AM
Automat fungerade alldeles utmärkt på vagntypen! Manuell låda med växellådan bak var väl inte den bästa kombinationen.
M v h
Ingwar
Manuell låda var härligast att köra! Körde man med känsla fungerade det ypperligt!
Kan någon berätta för en okunnig, NÄR hade TGOJ busstrafik?
Och i vilka orter har dom haft sin trafik?
Via denna länk kan jag se att iallafall Stockholm också har haft TGOJ-busstrafik.
http://www.tradera.com/stockholm-sparbanken-huvudkontor-fredsgatan-med-tgojbuss-auktion_270119_152477974
TGOJ-bussen på bilden är säkerligen i Stockholm på en beställningskörning. TGOJ hade trafik i området kring sin egen bana Grängesberg - Frövi - Eskilstuna - Flen - Oxelösund.