Vilka vagnar kör man med på linjen Stockholm-Rimbo-Norrtälje?
Allt blått som finns i Norrtälje....
Citat från: Carl Eric skrivet 06 maj 2012, 11:50:18 AM
Allt blått som finns i Norrtälje....
Vore inte helt fel att åka dubbeldäckare över Rimbo :)
Finns det nån tur med extra stor chans för dubbeldäckare?
Citat från: tågluffaren skrivet 06 maj 2012, 11:49:50 AM
Vilka vagnar kör man med på linjen Stockholm-Rimbo-Norrtälje?
De blåa B9S och blåa vegorna för det mesta vad jag har sett.
Citat från: tågluffaren skrivet 06 maj 2012, 11:49:50 AM
Vilka vagnar kör man med på linjen Stockholm-Rimbo-Norrtälje?
Nästan uteslutande blåa B9S (739x) i första hand.
I andra hand sätts blåa Vegor in.
I tredje hand blir det röda Vegor eller röda B9S.
Svårstädade dubbeldäckare lär komma i allra sista hand, då de är rätt osmidiga att ha som fylletransport med många stopp mellan Söderhall och Rösa.
Det finns ju faktiskt inte något blåbusskrav på linjen i fråga, men orsaken att linjen oftast körs med blåbussar är att omloppet förmodligen hänger ihop med de sista 676:orna. Så man slipper ett extra vagnsbyte.
Citat från: Ersa skrivet 06 maj 2012, 14:29:02 PM
Svårstädade dubbeldäckare lär komma i allra sista hand, då de är rätt osmidiga att ha som fylletransport med många stopp mellan Söderhall och Rösa.
Sant! Det tänkte jag inte på! Tack för klargörandet!
Citat från: Ersa skrivet 06 maj 2012, 14:29:02 PM
Nästan uteslutande blåa B9S (739x) i första hand.
I andra hand sätts blåa Vegor in.
I tredje hand blir det röda Vegor eller röda B9S.
Svårstädade dubbeldäckare lär komma i allra sista hand, då de är rätt osmidiga att ha som fylletransport med många stopp mellan Söderhall och Rösa.
Det finns ju faktiskt inte något blåbusskrav på linjen i fråga, men orsaken att linjen oftast körs med blåbussar är att omloppet förmodligen hänger ihop med de sista 676:orna. Så man slipper ett extra vagnsbyte.
Typiskt. Kan det vara så att första avgång från Norrtälje är samma buss som kommer från Uppsala?
Brukar oftast vara blåa B9S & blåa Vegor som Tonnie skriver, brukar något varv på 676 innan dom skyltar upp till 696.
Tror inte det är så kul att hjälpa alla fulla ner för trappan vid varje stopp vid hållplats om det va dd på 696