Några dagar senare åkte jag till Örebro som en uppföljning till reportaget om DAB i Silkeborg. T-Buss hade nämligen köpt DAB servicebussar till såväl Örebro som Karlskoga.
PBD253 blev sedan Näckrosbuss > Busslink 3911.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812433%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812434%29.jpg)
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812435%29.jpg)
Wetterleden gick mellan Örebro och Jönköping och de båda omloppen delades mellan T-Buss och Swebus. Här är det senares FRW622.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812436%29.jpg)
En annan servicebuss, PBD252, sedermera Näckrosbuss > Busslink 3910.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812437%29.jpg)
DLF710, sedermera Näckrosbuss > Busslink 3209.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812438%29.jpg)
EDU622 blev från 1994 Näckrosbuss > Busslink 3211.
(http://savenfjord.se/resources/images/1.dia/D%20%2812439%29.jpg)