:'( :'( :'( :'( :'(
http://www.nnt.se/en.php/catalog/,cid.16,pid.1021
Är väl vad jag förstår inte många som sörjer den typen
"Lite" ironiskt var det faktiskt. :)
Tänkte väl det ... ;)
Tråkigt, Swebus Euroliner är helt underbara att åka i :) Och snyggt på 6217 med riktiga Neoplankapslar på hjulen, ingen av de 4 som rullar i UL har det, bortsett från 6220 som har MAN-kapslar på ena sidan..
//Jacob
Hemska tanke. Navkapslarna gör massor.....synd att inte all verkstadspersonal förstår det.
Det här är väl än mer sorgligt, en av de sista 43-vagnarna försvinner
[url][http://www.nnt.se/en.php/catalog/,cid.16,pid.1046?PHPSESSID=3016d0b9b36b7cc2e0ada5020b1263fa/url]
Hej !
Fd. 6217 har en längre tid stått hos NNT här i Gävle. !
Mvh Peter Ö
Citat från: Nilz skrivet 20 april 2012, 15:06:29 PM
Det här är väl än mer sorgligt, en av de sista 43-vagnarna försvinner
[url][http://www.nnt.se/en.php/catalog/,cid.16,pid.1046?PHPSESSID=3016d0b9b36b7cc2e0ada5020b1263fa/url]
http://www.nnt.se/en.php/catalog/,cid.16,pid.1046?PHPSESSID=3016d0b9b36b7cc2e0ada5020b1263fa
Men hur har de fått in 63 stolar i en gammal 43-vagn?
Citat från: Hans Jacobsson skrivet 23 april 2012, 14:25:39 PM
Men hur har de fått in 63 stolar i en gammal 43-vagn?
Ja du... det var ju 58 i dessa så 62 kan man få in på bekostnad av stolsavståndet och att läslamporna hamnar osymmetriskt, minns inte om det fanns lika många sådana som stolspar.
Vad är det för regnimmer på denna 43-vagn?
Citat från: Hans Jacobsson skrivet 24 april 2012, 14:51:57 PM
Vad är det för regnimmer på denna 43-vagn?
Det är väl fd Swebus 4384 HOX 879 som Jakobssons buss hade,vill minnsa att den brann och sedan rustades upp av Autobus och sedan såldes till Jakkobssons
ÅH! Nostalgi - precis såna här, men då ganska fult blå/rödlackade, rullade som Kustbussar i Blekinge/Kalmar/Skåne
Ja 4384 hamnade ju ut i trafik igen i Sverige till skillnad från de flesta andra som hade saluförbud inom landet, förmodligen var det ingen som trodde att den skulle bli buss nånsin igen efter branden.
På SJ:s tid var det hårdare tag mot skrotnissar som sålde vidare :-)
Bussen är registrerad för 64 personer varav 58 sittande. Fick vi det uträtt. :) Mäktiga bussar när det var nytt. Exemplarisk gedigen expressbuss. när vi fick 4357 omlackad på fabriken i Belgien blev men bra sugen på en affär.
58 + 6 ja, det var dom ju som nya :-)
Försäljaren som har taskig koll.....
Hej !
Fd. 4384 är exporterad österut av NNT Gävle.
Mvh Peter Ö
Citat från: Håkan_E skrivet 24 april 2012, 23:43:00 PM
Ja 4384 hamnade ju ut i trafik igen i Sverige till skillnad från de flesta andra som hade saluförbud inom landet, förmodligen var det ingen som trodde att den skulle bli buss nånsin igen efter branden.
På SJ:s tid var det hårdare tag mot skrotnissar som sålde vidare :-)
Även fd 4363 HCG 857 gick väl i trafik i sverige efter swebus tiden,hos Klippansbusstrafik om jag inte minns alldeles galet :)
4357 har jag sett foto på i Rimini, svenskregistrerad för ett par år sedan! är det någon som vet vad som hände sen?