Idag på Barnhusbron
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/nicros1/1-1873419_Sc_TK400EB6X2_Higer_Touring_A0808T_COE235_Silverstrands_Trafik_120409_1_0080-1.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e31/nicros/nicros1/1-1873419_Sc_TK400EB6X2_Higer_Touring_A0808T_COE235_Silverstrands_Trafik_120409_2_0081.jpg)
//Niclas
Verkligen snyggt med denna målning!!
Framför bussen står AJ-Buss 13 år gamla EOS. Får den verkligen ta sig bort till Barnhusbron eller körs den på EcoPar?
Citat från: Mats Karlsson skrivet 10 april 2012, 08:44:56 AM
Verkligen snyggt med denna målning!!
Framför bussen står AJ-Buss 13 år gamla EOS. Får den verkligen ta sig bort till Barnhusbron eller körs den på EcoPar?
Om jag förstått det hela rätt så spelar det ingen rollvad du har i tanken utan att motorn skall klara miljökraven inte bränslet. Dvs att du måste ha filter och ureasystem som gör att motorn blir miljövänligare. Det är därför vi på GUB gör oss av med våra -01 -02 Neoplaner för att dom blir för dyra att konvertera, medans våra Omnin blir billigare att göra detta på och därmed ekonomiskt försvarbart.
//Niclas
Trevligt, Vill ha på bild.
Var är bilderna på de andra två hörnen? ;D
•Alla tunga dieseldrivna fordon är tillåtna att köra i miljözonen i 6 år. Med undantag för fordon som tillhör Euroklass 2 och 3, de får färdas i miljözon i 8 år. I båda fallen räknas tiden från första registreringsåret.
•Fordon som är certifierat för eller uppfyller Euroklass 4 får köra i miljözon till och med år 2016. fordon som är certifierat för eller uppfyller Euroklass 5/EEV får färdas till och med år 2020. I båda fallen oavsett när fordonet först är registrerat
Citat från: Håkan_E skrivet 10 april 2012, 09:10:57 AM
•Alla tunga dieseldrivna fordon är tillåtna att köra i miljözonen i 6 år. Med undantag för fordon som tillhör Euroklass 2 och 3, de får färdas i miljözon i 8 år. I båda fallen räknas tiden från första registreringsåret.
•Fordon som är certifierat för eller uppfyller Euroklass 4 får köra i miljözon till och med år 2016. fordon som är certifierat för eller uppfyller Euroklass 5/EEV får färdas till och med år 2020. I båda fallen oavsett när fordonet först är registrerat
Tackar för det klargörandet.
//Niclas
Citat från: Bussmicke skrivet 10 april 2012, 08:57:44 AM
Trevligt, Vill ha på bild.
Var är bilderna på de andra två hörnen? ;D
Då får du väl masa dig till Stockholm ;)
//Niclas
Citat från: Håkan_E skrivet 10 april 2012, 09:10:57 AM
•Alla tunga dieseldrivna fordon är tillåtna att köra i miljözonen i 6 år. Med undantag för fordon som tillhör Euroklass 2 och 3, de får färdas i miljözon i 8 år. I båda fallen räknas tiden från första registreringsåret.
•Fordon som är certifierat för eller uppfyller Euroklass 4 får köra i miljözon till och med år 2016. fordon som är certifierat för eller uppfyller Euroklass 5/EEV får färdas till och med år 2020. I båda fallen oavsett när fordonet först är registrerat
Jo, det är riktigt. Detta gäller dieselkvalitet enligt viss standard. EcoPar är inget "diesel"-bränsle, varför man kan köra med detta inom miljözonerna. En del kör på detta bränlse idag, så det var därför jag undrade om AJ-Buss kanske utnyttjar EcoPar.
Riktigt läcker färgsättning!