(http://i995.photobucket.com/albums/af72/stromblad/Keolis6331_UpplandsVasby_120330.jpg)
Nordkorea är väl det man spontant tänker när man ser arkitektur och bussen på denna bild???
Tyvärr stämmer det inte, utan det är Sverige år 2012 :'(
Förmodligen en av världens sämsta bussar i Upplands Väsby i förra veckan.
(http://i995.photobucket.com/albums/af72/stromblad/Keolis6334_Danderyd_120330.jpg)
Detta exemplar gick i alla fall bättre än systern ovan...
Vädret lämnade en del att önska, men samtidigt passar ju det jättebra för lite busskörning. De fina dagarna är det roligare att sitta hemma i trädgården och grilla :D
(http://i995.photobucket.com/albums/af72/stromblad/Keolis3659_Frosunda_120405.jpg)
Igår började arbetsdagen med denna. Ingen raket den här heller. I backen från Roslags Näsby mot Lahällspåfarten tappade bussen från precis 90 km/h till 55 km/h (tom buss) ::)
Jaja, man slipper ha öronproppar när man kör ;)
(http://i995.photobucket.com/albums/af72/stromblad/Keolis3667_Frosunda_120405.jpg)
Fortsättningen på dagen bjöd på denna. Gick lite bättre än vad 3659 gjorde. Linje 70 och 611.
/J
Tack för trevigt bildsvep! Men inte en enda B10M på bild? Börjar det bli tråkigt nu i Täby... ;D ?
//R
Citat från: Robert Brink skrivet 07 april 2012, 09:53:30 AM
Tack för trevigt bildsvep! Men inte en enda B10M på bild? Börjar det bli tråkigt nu i Täby... ;D ?
//R
De avbildade linjerna har låga krav, gäller (lokala) linjer kring Täby C och i Danderyd. Det är fortsatt 64 st. B10/B12 i tjänst.
Citat från: Robert Brink skrivet 07 april 2012, 09:53:30 AM
Tack för trevigt bildsvep! Men inte en enda B10M på bild? Börjar det bli tråkigt nu i Täby... ;D ?
Det ska bli intressant att se vilka vagnparksmässiga förändringar det blir när Arriva tagit över. Det kanske blir ökat antal pushers med bakmotorer, och därmed färre utgifter för öronproppar på Jonas konto?
Citat från: Ersa skrivet 07 april 2012, 11:35:06 AM
Det ska bli intressant att se vilka vagnparksmässiga förändringar det blir när Arriva tagit över. Det kanske blir ökat antal pushers med bakmotorer, och därmed färre utgifter för öronproppar på Jonas konto?
Japp! Gäller bara att pricka in de tjänsterna när man kör :)
Fast å andra sidan är det ännu roligare att köra riktg buss när man kört B9S och Etanol-Omnilink några gånger ;)
/J
Citat från: Ted S skrivet 07 april 2012, 10:46:05 AM
De avbildade linjerna har låga krav, gäller (lokala) linjer kring Täby C och i Danderyd. Det är fortsatt 64 st. B10/B12 i tjänst.
Vad händer med de 4 kvarvarande 54xx då, och vad ersätts de av i sånt fall? För jag tror mig ha hört att med alla 56xx (och 3242/53?) blir det runt 65 st.
Citat från: Ted S skrivet 07 april 2012, 10:46:05 AM
De avbildade linjerna har låga krav, gäller (lokala) linjer kring Täby C och i Danderyd. Det är fortsatt 64 st. B10/B12 i tjänst.
Citat från: DEB skrivet 07 april 2012, 13:20:37 PM
Vad händer med de 4 kvarvarande 54xx då, och vad ersätts de av i sånt fall? För jag tror mig ha hört att med alla 56xx (och 3242/53?) blir det runt 65 st.
Vad är oklart? Som jag skrev är det 64 st. (per den 31 mars), och då ingår de fyra 54-vagnarna. Med litet tur får även de gå kvar avtalsperioden ut. De hinner inte bli fullt 16 år.