(http://i601.photobucket.com/albums/tt93/GunnarD_photo/H22StSep64Web.jpg)
H22 och H24 Capitol vid Östra Station i sep 1964, den senare kom inte med helt. Skälet var troligen att den saknade Capitolemblem så det var inte snyggt.
Skulle kanske ha tagit motsvarande bild två år tidigare men det tänkte jag inte på då. Kanske någon annan gjorde det?
Mvh Gunnar
Högintressant! Gick H24:an på 52:an tro?
Citat från: Mr G skrivet 26 mars 2012, 18:09:42 PM
Högintressant! Gick H24:an på 52:an tro?
H24:an verkar gå på ordinarie 50:an eftersom ingen förare finns på plats. Enligt topptavlan tycks det vara separata lägen för linje 50 resp 50E.
/Gunnar
Det var en fin bild! H22:an andas styrka och kapacitet!
Mycket trevligt! Annat än VDL och B9S:en idag :)
//Jacob
Citat från: Mats Karlsson skrivet 26 mars 2012, 20:33:39 PM
Det var en fin bild! H22:an andas styrka och kapacitet!
I alla fall kapacitet. Enl en gammal SS-förare var de inte alltid så roliga att köra i uppförslut med SRM-lådan.
/Gunnar
Citat från: Gunnar D skrivet 27 mars 2012, 08:08:55 AM
I alla fall kapacitet. Enl en gammal SS-förare var de inte alltid så roliga att köra i uppförslut med SRM-lådan.
/Gunnar
SRM-lådan var dessa bussars enda stora minus. Synd att man inte satsade på Spicer som i Metropol.
Bokstäverna SRM har ju blivit förknippade med mediokra konstruktioner både i lok och bussar.
Citat från: Björn Forslund skrivet 27 mars 2012, 11:57:52 AM
SRM-lådan var dessa bussars enda stora minus. Synd att man inte satsade på Spicer som i Metropol.
Bokstäverna SRM har ju blivit förknippade med mediokra konstruktioner både i lok och bussar.
SRM känns ju perfekt att skänka till ett u-land som Pakistan! Detta efter att London Transport sagt att lådorna (och bussarna) var för avancerade för dem (efter att ha provat vagn 5384!).
Mr H