Tur Mässan börjar "tyvärr" lida mot slutet , hoppar Persontrafik i höst blir bättre!
Ända positiva var nya Travegon med Euro-6... Har bara en bild på förarplatsen.
Övriga bilder gick tyvärr bort pga trasig kamera....:-(
(http://s1121.photobucket.com/albums/l517/Raffe69/?action-view¤t=DSC_0619.jpg)
(http://i1121.photobucket.com/albums/l517/Raffe69/DSC_0619.jpg)
Oj, ratten ser ut att ha gått tillbaka en generation. Här är ratten i Högbergs Travego
(http://i452.photobucket.com/albums/qq247/jacob_a94/SAM_1855-1.jpg)
//Jacob
Citat från: Raffe skrivet 23 mars 2012, 19:43:42 PM
Tur Mässan börjar "tyvärr" lida mot slutet , hoppar Persontrafik i höst blir bättre!
Ända positiva var nya Travegon med Euro-6... Har bara en bild på förarplatsen.
Övriga bilder gick tyvärr bort pga trasig kamera....:-(
(http://s1121.photobucket.com/albums/l517/Raffe69/?action-view¤t=DSC_0619.jpg)
Tråkigt med kameran men bussen finns på bild här tack vare vänligt tillmötesgående från bussbolaget:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=52052.0
Jag hoppade över TUR-mässan eftersom jag tyckte att förra årets mässa var väldigt avslagen. Det verkar tyvärr som om TUR-mässan har spelat ut sin roll. Persontrafik 2012 blir nog bättre, åtminstone har antalet utställare ökat kraftigt. Men det blir mycket taxi...
Citat från: Jacob skrivet 23 mars 2012, 21:14:11 PM
Oj, ratten ser ut att ha gått tillbaka en generation. Här är ratten i Högbergs Travego
//Jacob
Jag tror att jag kommer tycka den nya ratten är bekvämare, jag får så konstig vinkel på handen med den nuvarande ratten när jag håller i ekern!
Sen är det positivt med mer knappar i ratten, även om ljudanläggningen verkar sitta bättre till i travegon.
Ska bli intressant att se hur den nya setrans instrumentbräda kommer se ut.
Jag tycker att Travegon som ställdes ut var mycket fin. Prisbilden var också ganska intressant. Utan att nämna några belopp vad just den utställda bussen kostar lär Mercan med Euro 6-motor hamna ca 150 - 200 000 kr under Setra HDH, och då har Setran fortfarande "bara" Euro 5-motor. I och för sig kanske inte jämförelsen är riktigt rättvis, tycker att Travegon hamnar någonstans mellan Setra ComfortClass och TopClass.
Det ska bli mycket intressant att se hur nya Setra 500-serien kommer att bli.