Är det tänkt att samtliga Volvo gasleder i 900-serien försvinner till sommaren? Eller är det kanske bara f.d. Swebus 950-951?
Så vitt jag vet hela serien
Vad jag har hört så ska 900-gasledarna till Ukraina. Finns det någon sanning i det?
Citat från: PauPut skrivet 23 mars 2012, 18:53:15 PM
Vad jag har hört så ska 900-gasledarna till Ukraina. Finns det någon sanning i det?
Kan kanske stämma, eller Estland. Ju fortarare dessa bussar försvinner från GS-land, dessto bättre.
Citat från: Calle skrivet 24 mars 2012, 18:26:40 PM
Kan kanske stämma, eller Estland. Ju fortarare dessa bussar försvinner från GS-land, dessto bättre.
Klassisk Calle-kommentar? ;)
får la för calles skull hoppas dom 27 nya gaslederna faller bättre i smaken eller dom 25 hybriderna
900-vagnarna är under all kritik, en dålig konstruktion från början. Av någon konstig anledning så hör man inte klagomål från andra städer...?
Det "bluddrar" om motorn, och växlar hysteriskt - vilket är typiskt för ZF-lådor.
Citat från: Calle skrivet 25 mars 2012, 17:52:31 PM
Det "bluddrar" om motorn, och växlar hysteriskt - vilket är typiskt för ZF-lådor.
Bussen kanske är konstruerad att vara så? ;)
//Jacob
Citat från: Calle skrivet 25 mars 2012, 17:52:31 PM
900-vagnarna är under all kritik, en dålig konstruktion från början. Av någon konstig anledning så hör man inte klagomål från andra städer...?
Det "bluddrar" om motorn, och växlar hysteriskt - vilket är typiskt för ZF-lådor.
kan vara skillnaderna i gasen som kanske gör att våra går lite varmare o i sin tur gör att topparna ger upp så som dom gör OBS VILD GISSNING O SPEKULATION
Citat från: Calle skrivet 25 mars 2012, 17:52:31 PM
och växlar hysteriskt - vilket är typiskt för ZF-lådor.
Kanske mer beror på vems fötter som trampar på pedalerna än på växellådorna. Eller är det gas i växellådorna också?
;D ;D ;D
900-vagnarna ska bort allihop, och ersätts av MAN- och B9S-leder.
Kommer trots allt sakna 900-bussarna. De var visserligen ofta trötta och sega med taskig värme och väldigt oberäkneliga rent motormässigt men vissa av dem var fantastiska. Tysta, mjuka och nästan pigga.
Men försvinner de verkligen till sommaren? Hamnar de inte i ersättningstrafiken till Angered, eller räcker de nya bussarna till den?
Det skulle vara bättre att behålla 918-947 två år till, 951 ett år till och bara göra sej av med 950 till sommaren. Istället kunde man sälja dom resterande MAN-bussarna i serien 551-585 eftersom dessa är dieseldrivna och därmed mindre miljövänliga. Men tyvärr så är ju Volvo-bussarna mest slitna och inte alls lika driftsäkra som dessa trots att dom är lika gamla.
Citat från: Bussfanatikern skrivet 27 mars 2012, 02:09:43 AM
Det skulle vara bättre att behålla 918-947 två år till, 951 ett år till och bara göra sej av med 950 till sommaren. Istället kunde man sälja dom resterande MAN-bussarna i serien 551-585 eftersom dessa är dieseldrivna och därmed mindre miljövänliga. Men tyvärr så är ju Volvo-bussarna mest slitna och inte alls lika driftsäkra som dessa trots att dom är lika gamla.
Om jag inte har fel så kommer 551-585 att försvinna, men detta är bara spekulationer. Det finns gott om gamla och dåliga "MÄN" i Angered, och där får vi snart se Solaris.
en del MAN kommer o vara kvar för att få antalet o räcka men vissa skall bort frågan e vilka o hur många ...gissar de som e genomgångna i motorn blir kvar