(http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/Uppdaterat/2007-10-10/slides/Cederholms_Buss_CBG635_Vinslov_Vannebergavagen_070917.jpg)
(http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/Uppdaterat/2007-10-10/slides/Cederholms_Buss_XZW136_Vinslov_Vannebergavagen_070917.jpg)
(http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/Uppdaterat/2007-10-10/slides/Tjornarpsbuss_AJT001_Vinslov_Vannebergavagen_070917.jpg)
Snygg firmafärg på Setra bussarna...
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 10 oktober 2007, 17:52:32 PM
(http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/Uppdaterat/2007-10-10/slides/Tjornarpsbuss_AJT001_Vinslov_Vannebergavagen_070917.jpg)
Jag ser ett bra användningsområde för dessa mindre och halv småsöta bussar. Många matarlinjer här i Västerbotten som exempel kunde gått och väl fått lite fler avgångar men med mindre buss än dom 2 turer per linje vi har idag.
Stadbussarna i Skellefte en måndag - torsdag efter kl 19 och söndag kunde köras med dom där istället för dom jättestora omnilinkarna som kör där idag.
/Jona
Detta är nog lika över hela landet att bussarna är för stora vissa turer. Men ingen vill betala för att ha små bussar stående hela dagen och inte heller för att ha stora stående på kvällen. Man måste ju ha bussar som klarar när det är mycket folk som åker annars skulle man få köra med vädligt många små bussar. Inte billigt alls det.
Citat
(http://www.bussbjornen.se/Bussbilder/Uppdaterat/2007-10-10/slides/Tjornarpsbuss_AJT001_Vinslov_Vannebergavagen_070917.jpg)
Var byggs denna buss?