(http://i231.photobucket.com/albums/ee13/ovebojarp/img499.jpg)
Foto vid Svarven i Hagalund
Hur länge håller ett Ma-lok? ;D
Hur många av dessa lok rullar ännu idag för numera står det väl inte några på någon "skrotgård" i väntan på bättre tider och konjunkturer?
Snarare rullar dessa "slitvargar" väl både längre och mer än någonsin förut.
/Bengt
(http://www.c1.se/melker/ma826_et_070802.jpg)
Det står tyvärr några Ma i Eskilstuna och "skrotar", här den mest presentabla; 826.
Längre bort på området fanns 831, 875, 874 och 967 vid mitt besök den 2 augusti i år, de är dock så klo**rade att jag avstår från att visa bilderna på dem. Även 826 hade lite klo**er i nosen som jag fixat bort i datorn.
Citat från: Melker skrivet 10 oktober 2007, 19:01:18 PM
(http://www.c1.se/melker/ma826_et_070802.jpg)
Det står tyvärr några Ma i Eskilstuna och "skrotar", här den mest presentabla; 826.
Längre bort på området fanns 831, 875, 874 och 967 vid mitt besök den 2 augusti i år, de är dock så klo**rade att jag avstår från att visa bilderna på dem. Även 826 hade lite klo**er i nosen som jag fixat bort i datorn.
Är detta reservdelslok eller har man ännu inte börjat att renovera dem?
I dagens högkonjunktur så kan man väl inte låta fullt (njae) funktionsdugliga lok stå overksamma om det kostar mindre att renovera dem och få dem i stånd än att köpa nya eller begagnade.
Råder det inte "lokbrist"?
/B
I nya almanackan för 2008 finns en bild på Ma ankommande till Strömstad.
Tänk att det gått så lång tid sedan SJ överlät Ma på TGOJ. Det går säkert bra att sända alla Ma för upprustning till Notviken. Men det kostar väl en slant.
I jämförelse med anddra länder är Sverige bra på att renovera. Ma renoverades bara några år innan försäljningen.
Snart skall Rc2 och 3 samt T44 in på renovering. De kanske blir gamla, förlåt äldre.