(http://www.askjoh.se/9_10_2007_003.jpg)
Fick åka ner till Alby station för att hämta ett arbetslok som gått sönder. Sedan när det var klart, var det dags att köra ut räls till pågående rälsbytet mellan Masmo - Vårby gård
På länken finns det fler bilder
Micke
http://www.askjoh.se/9_10_2007_1.htm (http://www.askjoh.se/9_10_2007_1.htm)
Mycket intressant att få se vilket jobb det ligger bakom tunnelbanans drift! Önskar att BV var lika mycket på bettet när det gäller Nynäsbanan...
/Björn
Kul och intressant att se vad som händer på natten. Mer sånt! :)
Tackar för bilder från en vardag även om det är natt. Sådan dokumentation kommer att vara guld värd om 150 år..
Men hur ofta byts rälsen i tunnelbanan..
Undrar
/Bengt
Ca 25 till 30 år ska det dröja mellan byte.
Fast sedan finns det vissa ställen där den slits mer och behöver bytas efter ca 15 - 20 år.
Man slipper ju också rälsen ett antal gånger, för att hålla den "liv".
Micke
Mycket intressant reportage.. tackar..
;D första bilden på länken är snygg=)
ingen påstigning *hehe*
coolt
Såg fint ut :)
Har följt reportagen som brukar läggas ut i Postvagnen, kul att se vad som ligger bakom!
Mer kommer.
Tycker det är kul att ta med mig kameran på olika jobb och ta bilder när jag har tillfällen, samt trevligt att det uppskattas.
Micke
(http://www.askjoh.se/16_10_2007_004.jpg)
http://www.askjoh.se/16_10_2007_1.htm (http://www.askjoh.se/16_10_2007_1.htm)
Lägger en länktill då, var ute i natt igen och körde
Bilden är tagen vid Gullmarsplan och bryggan där
Micke
http://www.askjoh.se/17_10_2007_1.htm (http://www.askjoh.se/17_10_2007_1.htm)
(http://www.askjoh.se/17_10_2007_014.jpg)
Åter igen, bilder från nattliga händelser i tunnelbanan.
Micke