Buss-Snack

Allmänna bussforum => Bussnack => Ämnet startat av: Stefan P skrivet 28 februari 2012, 15:33:09 PM

Titel: GUB 380 osv.
Skrivet av: Stefan P skrivet 28 februari 2012, 15:33:09 PM
Hej

Jag ser på inlägg här och har hört att 380 serien skall försvinna med vissa undantag var för då, de kan väl inte vara för gamla för att ha i trafik eller?

mvh Stefan P
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: Björn Ax skrivet 28 februari 2012, 16:24:15 PM
Citat från: Stefan P skrivet 28 februari 2012, 15:33:09 PM
Hej

Jag ser på inlägg här och har hört att 380 serien skall försvinna med vissa undantag var för då, de kan väl inte vara för gamla för att ha i trafik eller?

mvh Stefan P

370 och 380 serien med vissa undantag kommer inte klara nya miljözonen som blir i Uppsala. Därför ska dessa avvecklas. Vissa kommer vara kvar och kommer få monterat urea system.
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 17:30:00 PM
   
   370-381 kommer att avvecklas under året. Vissa har redan blivit avvecklade redan under förra året.

   382-385 kommer att vara kvar och få urea-system och CRT-filter.

   386-393 kommer att detta monterat senare eftersom dom klarar dom gällande kraven fram till o med 2014.

   //Niclas
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: ch buss skrivet 29 februari 2012, 17:01:07 PM
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 17:30:00 PM
   
   370-381 kommer att avvecklas under året. Vissa har redan blivit avvecklade redan under förra året.

   382-385 kommer att vara kvar och få urea-system och CRT-filter.

   386-393 kommer att detta monterat senare eftersom dom klarar dom gällande kraven fram till o med 2014.

   //Niclas

Hur går med 101-104?

// Ch buss
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: Niclas Rosenius skrivet 29 februari 2012, 20:48:24 PM
Citat från: Ch buss skrivet 29 februari 2012, 17:01:07 PM
Hur går med 101-104?

// Ch buss

  Dom är ju gasbussar som dom klarar sig utan man behöver göra nåt.

  //Niclas
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: ch buss skrivet 29 februari 2012, 21:08:57 PM
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 februari 2012, 20:48:24 PM
  Dom är ju gasbussar som dom klarar sig utan man behöver göra nåt.

  //Niclas

Okej.

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 17:30:00 PM

386-393 kommer att detta monterat senare eftersom dom klarar dom gällande kraven fram till o med 2014.

   //Niclas

Hur går för 394-398? Går inte bygga om 386-393 från diesel till biogas?

// Ch buss
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: Jacob skrivet 29 februari 2012, 22:30:47 PM
386-393 ska som Niclas skriver få urea-system och CRT-filter efter 2014 då de "går ut" ur miljösynpunkt. Att bygga om till biogas går väl, men är VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT omständligt.

394-397 borde väl klara sig liksom alla andra diesel-MAN.

//Jacob
Titel: SV: GUB 380 osv.
Skrivet av: Niclas Rosenius skrivet 29 februari 2012, 22:35:37 PM
Citat från: Jacob skrivet 29 februari 2012, 22:30:47 PM
386-393 ska som Niclas skriver få urea-system och CRT-filter efter 2014 då de "går ut" ur miljösynpunkt. Att bygga om till biogas går väl, men är VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT omständligt.

394-397 borde väl klara sig liksom alla andra diesel-MAN.

//Jacob

  Ja, dom har Euro 4-motorer och klarar sig enligt nuvarande krav.

  //Niclas