Hej
Jag ser på inlägg här och har hört att 380 serien skall försvinna med vissa undantag var för då, de kan väl inte vara för gamla för att ha i trafik eller?
mvh Stefan P
Citat från: Stefan P skrivet 28 februari 2012, 15:33:09 PM
Hej
Jag ser på inlägg här och har hört att 380 serien skall försvinna med vissa undantag var för då, de kan väl inte vara för gamla för att ha i trafik eller?
mvh Stefan P
370 och 380 serien med vissa undantag kommer inte klara nya miljözonen som blir i Uppsala. Därför ska dessa avvecklas. Vissa kommer vara kvar och kommer få monterat urea system.
370-381 kommer att avvecklas under året. Vissa har redan blivit avvecklade redan under förra året.
382-385 kommer att vara kvar och få urea-system och CRT-filter.
386-393 kommer att detta monterat senare eftersom dom klarar dom gällande kraven fram till o med 2014.
//Niclas
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 17:30:00 PM
370-381 kommer att avvecklas under året. Vissa har redan blivit avvecklade redan under förra året.
382-385 kommer att vara kvar och få urea-system och CRT-filter.
386-393 kommer att detta monterat senare eftersom dom klarar dom gällande kraven fram till o med 2014.
//Niclas
Hur går med 101-104?
// Ch buss
Citat från: Ch buss skrivet 29 februari 2012, 17:01:07 PM
Hur går med 101-104?
// Ch buss
Dom är ju gasbussar som dom klarar sig utan man behöver göra nåt.
//Niclas
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 februari 2012, 20:48:24 PM
Dom är ju gasbussar som dom klarar sig utan man behöver göra nåt.
//Niclas
Okej.
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 februari 2012, 17:30:00 PM
386-393 kommer att detta monterat senare eftersom dom klarar dom gällande kraven fram till o med 2014.
//Niclas
Hur går för 394-398? Går inte bygga om 386-393 från diesel till biogas?
// Ch buss
386-393 ska som Niclas skriver få urea-system och CRT-filter efter 2014 då de "går ut" ur miljösynpunkt. Att bygga om till biogas går väl, men är VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT omständligt.
394-397 borde väl klara sig liksom alla andra diesel-MAN.
//Jacob
Citat från: Jacob skrivet 29 februari 2012, 22:30:47 PM
386-393 ska som Niclas skriver få urea-system och CRT-filter efter 2014 då de "går ut" ur miljösynpunkt. Att bygga om till biogas går väl, men är VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT omständligt.
394-397 borde väl klara sig liksom alla andra diesel-MAN.
//Jacob
Ja, dom har Euro 4-motorer och klarar sig enligt nuvarande krav.
//Niclas