Då har man idag fått samtliga fd Swebusar i UL-trafik på bild, och jag tänkte visa alla i denna tråd. Klarade även målet att få alla med olika skyltning :)
Nobina 5602
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/5602.jpg)
Nobina 5603
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/5603.jpg)
Nobina 6071
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6071.jpg)
Nobina 6177
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6177.jpg)
Nobina 6178
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6178.jpg)
Nobina 6179
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6179.jpg)
Nobina 6220
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6220.jpg)
Nobina 6221
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6221.jpg)
Nobina 6222
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6222.jpg)
Nobina 6223
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/6223.jpg)
//Jacob
6222 såg ju ej vacker ut då de ej straipat av den helt i fronten
Citat från: mil skrivet 27 februari 2012, 23:20:11 PM
6222 såg ju ej vacker ut då de ej straipat av den helt i fronten
beror på att det är lackat där tyvärr..
//Jacob
Kommer några av dessa vagnar att rulla kvar med det nya avtalet?
Citat från: AO skrivet 28 februari 2012, 01:18:34 AM
Kommer några av dessa vagnar att rulla kvar med det nya avtalet?
5602 & 5603 fick ju rullstolslyft inför flytten till Nyköping, så de torde vara godkända åtminstone några år in på det nya avtalet.
Alla vita MAN och Neoplan hamnar nog i Kazakstan eller något annan land intill. Alternativt i Östeuropa om de inte redan nu är för gamla och omoderna för att exporteras inom EU samt till Ryssland.
Citat från: AO skrivet 28 februari 2012, 01:18:34 AM
Kommer några av dessa vagnar att rulla kvar med det nya avtalet?
Precis så är det 5602 & 5603 kommer att gå vidare i nya avtalet. Planerat är att de övriga inte ska det.
Citat från: caa skrivet 28 februari 2012, 20:27:06 PM
Precis så är det 5602 & 5603 kommer att gå vidare i nya avtalet. Planerat är att de övriga inte ska det.
Redan i maj ska de sista vita f.d. Swebus Expresserna försvinna från Uppland, enligt dagens tidsplan.
Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2012, 20:31:28 PM
Redan i maj ska de sista vita f.d. Swebus Expresserna försvinna från Uppland, enligt dagens tidsplan.
Låter som ett mycket gott beslut med tanke på de problem som finns på dessa. speciellt Neoplanerna.
Citat från: caa skrivet 29 februari 2012, 11:14:57 AM
Låter som ett mycket gott beslut med tanke på de problem som finns på dessa. speciellt Neoplanerna.
Visst är det så. Det går ju inte att bedriva dyr trafik för ett litet antal Neoplanfans på detta forum, utan man måste sätta resenärerna i första hand. Samt följa huvudmannens regler.
Tack för detta mycket trevliga bildsvep. Kul att dessa vagnar har hamnat i UL-trafiken nu. De gör sig ju bra som långfärdsbussar.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 februari 2012, 16:37:17 PM
Tack för detta mycket trevliga bildsvep. Kul att dessa vagnar har hamnat i UL-trafiken nu. De gör sig ju bra som långfärdsbussar.
Nej, det är inte särskilt kul. I varje fall inte för Nobina och resenärerna. De vita är slitna och på slutet av sin karriär med krånglande växellådor och ständiga felmeddelanden. Det säger sig själv när de gula Volvobussarna 5602+5603 som är 2002:or ska rulla vidare på den nya avtalet, medan de vita MAN- och Neoplanarna av årsmodell 2004-05 års modeller ska försvinna redan i maj. Trots att Volvobussarna rullat på exakt samma expressbusstrafik som de vita, och detta i 2-3 år längre tid.
De kanske gick bra när de var nya, men de har dessvärre åldrats lite väl fort under sina 7-8 år i trafik.
Citat från: Ersa skrivet 29 februari 2012, 18:17:09 PM
Nej, det är inte särskilt kul. I varje fall inte för Nobina och resenärerna. De vita är slitna och på slutet av sin karriär med krånglande växellådor och ständiga felmeddelanden. Det säger sig själv när de gula Volvobussarna 5602+5603 som är 2002:or ska rulla vidare på den nya avtalet, medan de vita MAN- och Neoplanarna av årsmodell 2004-05 års modeller ska försvinna redan i maj. Trots att Volvobussarna rullat på exakt samma expressbusstrafik som de vita, och detta i 2-3 år längre tid.
De kanske gick bra när de var nya, men de har dessvärre åldrats lite väl fort under sina 7-8 år i trafik.
Jasså, det är så illa? Jag som trodde att det fortfarande var mycket hög komfort i Swebus tyska bussar. Ja, det säger ju allt att de inte ska gå över till det nya UL-avtalet medan de äldre Volvo 9700-vagnarna från Swebus får rulla vidare där.
Idag var alla Neoplaner havererade. ;D
Det är konstigt men sant. Det är svårare att hitta saker som fungerar. På en Neoplan. Än att leta fel på en Volvo.
Kommer ihåg Neoplanerna som rullade i Örebro, hos Keolis. Var ingen som blev ledsen när de försvann! 8)
Citat från: Robert T skrivet 29 februari 2012, 20:00:32 PM
Idag var alla Neoplaner havererade. ;D
Tydligare än så kan det knappast bli...
Citat från: Robert T skrivet 29 februari 2012, 20:00:32 PM
Idag var alla Neoplaner havererade. ;D
Jaha, jag såg 6223 på 895 och 6220 på 751..
//Jacob
Citat från: Ersa skrivet 29 februari 2012, 22:42:10 PM
Tydligare än så kan det knappast bli...
Mötte f.ö en av dessa "gamla" MAN på 835:an på väg mot Kalmar i söndags :o