Då fortsätter vi där vi slutade.
Den 17 Februari fotograferade jag 274 för sista gången
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2243.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2246.jpg)
Den 19 Februari åkte jag 270-vagn i form av 276 för allra sista gången i mitt liv :'(
http://www.youtube.com/watch?v=GnmEVCMHQHE&feature=plcp&context=C3a0dcdbUDOEgsToPDskLhB2zXAuPpzwcNymJrlAns (http://www.youtube.com/watch?v=GnmEVCMHQHE&feature=plcp&context=C3a0dcdbUDOEgsToPDskLhB2zXAuPpzwcNymJrlAns)
Här är Neoplanloggan längst bak
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2382.jpg)
Den 20 Februari for jag till Lindvreten där 275 stod.
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2436.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2437.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2439.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2440.jpg)
Utan reklamen och skrapet på stötfångaren skulle man nästan kunna tro att det är en nyleveransbild
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2441.jpg)
Även 273 hade fått en plats där...
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2447.jpg)
Den 22 Februari rullade en 270-vagn för sista gången i Uppsala. Här är 276 på sin absolut sista tur. Efter busstationen åkte den till GUB-depån där den sedan stod inne på verkstaden för avrustning.
Sista turen för 276....
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2656.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2657.jpg)
...och därefter verkstadsbilder. Kan ha varit sista gången jag var inne i en 270-vagn
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2671.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2672.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2673.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2674.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2676.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2677.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2679.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2681.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2682.jpg)
Det var det jag hade från dessa underbara vagnar. Det är riktigt sorgligt att dessa är borta från Uppsala nu, 270-276 var mina favoritledvagnar efter 201-208, 260-265 och 627-633 som alla är borta för länge sedan.
270-276 är och kommer alltid att vara saknade! :'( :'( :'(
//Jacob
Snygg bussar.
Min också favoritledvagnar efter 260-265 och 627-633 som alla är borta för länge sedan.
201-208 har åkte en gång Arlanda till Uppsala.
// Ch buss
Absolute bäst du tagit dem bilder, mycket duktigt .
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2436.jpg)
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2440.jpg)
Utan reklamen och skrapet på stötfångaren skulle man nästan kunna tro att det är en nyleveransbild
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2441.jpg)
// Ch buss
Sorligt! Även om jag inte har någon större erfarenhet av dessa vagnar så tyckte jag att 276 var en underbar vagn att åka i. R.I.P!!!
Varför försvinner de nu då? De ser inte vare sig speciellt gamla eller slitna ut
Citat från: New_options skrivet 25 februari 2012, 00:30:57 AM
Varför försvinner de nu då? De ser inte vare sig speciellt gamla eller slitna ut
Är ett tillverkningsfel som gör att dom köps tillbaka.
Citat från: New_options skrivet 25 februari 2012, 00:30:57 AM
Varför försvinner de nu då? De ser inte vare sig speciellt gamla eller slitna ut
Citat från: Björn Ax skrivet 25 februari 2012, 01:05:24 AM
Är ett tillverkningsfel som gör att dom köps tillbaka.
Var det inte pga någon spricka i bakaxeln eller någon annan bärande balk som de köps tillbaka?
Citat från: Mikko skrivet 25 februari 2012, 09:10:58 AM
Var det inte pga någon spricka i bakaxeln eller någon annan bärande balk som de köps tillbaka?
Dom byts in för att man upptäckt flertal sprickbildningar i bärande delar i bakvagnen.
//Niclas
Aj aj... Inte bra! Ska man få nya likadana då eller?
Citat från: New_options skrivet 25 februari 2012, 12:19:30 PM
Aj aj... Inte bra! Ska man få nya likadana då eller?
Det har varit uppe för diskution tidigare här på BS men här är några av dom som ersätter: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=51054.msg371815#msg371815
Man byter ut alla 7 N4421/3 till 7 nya NG323
//Niclas
Citat från: Niclas Rosenius skrivet 25 februari 2012, 09:49:30 AM
Dom byts in för att man upptäckt flertal sprickbildningar i bärande delar i bakvagnen.
//Niclas
Hur går med GUB 370-385? Är dem också sprickbildningar?
Det är ovanlig få flertal sprickbildningar ?
// Ch buss
370-381 är påväg bort utom 377 + 379-381 som ska vara kvar ett tag till. 370, 373, 375 och 378 är avställda. Övriga rullar.
Här är 370, 373 och 375 på MAN Lindvreten, 378 står kvar på GUB-depån.
375+370
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2443.jpg)
373
(http://i600.photobucket.com/albums/tt86/jajje_a94/SAM_2446.jpg)
382-385 vet jag inte men antar att de kanske försvinner samtidigt som 377 + 379-381?
//Jacob
Citat från: Jacob skrivet 26 februari 2012, 18:03:51 PM
370-381 är påväg bort. 370, 373, 375 och 378 är avställda. Övriga rullar och 377 + 379-381 ska vara kvar ett tag till. 382-385 vet jag inte men antar att de kanske försvinner samtidigt som 377 + 379-381?
//Jacob
Tack din svar, men 380 var ny renoverat några år sen.
// Ch buss
Citat från: Ch buss skrivet 26 februari 2012, 18:07:04 PM
Tack din svar, men 380 var ny renoverat några år sen.
// Ch buss
380 renoverades efter att den hade blivit stulen och kraschat in i ett träd.
382-385 kommer att finnes kvar ett tag till, man kommer att montera urea-system plus CRT-filter på dessa.
//Niclas