(http://i1121.photobucket.com/albums/l517/Raffe69/DSC00521.jpg)
Bästa arbetsplatsen! (bakom ratten)
Ja verkligen.
// Ch buss
Top of the line...Stjärna över allt. Själv har man körd "Neoplan i 15år"...
Ja fast jag skulle nog vilja ha växelspaken inbyggd i själva stolen. Känns bättre för mig tycker jag.
Men jag skulle absolut inte ha nåt emot att få köra denna sorts bussar. :)
Citat från: Björn Ax skrivet 11 februari 2012, 20:12:55 PM
Ja fast jag skulle nog vilja ha växelspaken inbyggd i själva stolen. Känns bättre för mig tycker jag.
Men jag skulle absolut inte ha nåt emot att få köra denna sorts bussar. :)
Fungerar inget vidare på dom manuella då det fortfarande är wire till dom, blir jobbigt att skjuta på stolen då!
Kör man med robotlåda så spelar det ingen roll var spaken sitter för man använder den nästan bara för att välja framåt, bakåt eller friläge!
Just denna är inte manuell, den manuella går utmärkt att köra om den inte är sönder körd... En del blir det när det är kalt ute och man inte tar det försiktigt i början innan bussen blivit varm.
Citat från: Blue skrivet 11 februari 2012, 20:23:14 PM
Fungerar inget vidare på dom manuella då det fortfarande är wire till dom, blir jobbigt att skjuta på stolen då!
Kör man med robotlåda så spelar det ingen roll var spaken sitter för man använder den nästan bara för att välja framåt, bakåt eller friläge!
Körde en manuell volvo när jag tog busskortet och den lådan satt fastmonterad på stolen. Kanske var en annan sorts låda dock. Inte så stor koll.
Citat från: Raffe skrivet 11 februari 2012, 21:08:43 PM
Just denna är inte manuell, den manuella går utmärkt att köra om den inte är sönder körd... En del blir det när det är kalt ute och man inte tar det försiktigt i början innan bussen blivit varm.
Ja är det automat så spelar det ju inte så stor roll vart spaken sitter. :)
Citat från: Björn Ax skrivet 11 februari 2012, 22:44:24 PM
Körde en manuell volvo när jag tog busskortet och den lådan satt fastmonterad på stolen. Kanske var en annan sorts låda dock. Inte så stor koll.
Förväljarlådan G8 möjligtvis? Den styrde växlarna elektroniskt. Inte med vajrar som på den manuella Mersan/Setran idag. Därför kunde G8-spaken placeras vid stolen, och vridas med den.
Citat från: Ersa skrivet 11 februari 2012, 23:01:10 PM
Förväljarlådan G8 möjligtvis? Den styrde växlarna elektroniskt. Inte med vajrar som på den manuella Mersan/Setran idag. Därför kunde G8-spaken placeras vid stolen, och vridas med den.
Ja det var det säkert. Det enda jag kommer ihåg var att man var först tvungen att dra ner spaken en liten bit, vänta tills det pös till och sen lägga i växeln. :)
Citat från: Björn Ax skrivet 11 februari 2012, 23:18:49 PM
Ja det var det säkert. Det enda jag kommer ihåg var att man var först tvungen att dra ner spaken en liten bit, vänta tills det pös till och sen lägga i växeln. :)
Min favorit bland alla. :)
Men PowerShift (bilden) och AS Tronic är inte dumma de heller.