LWJ372 gick på linje 203 till Hökerum och Ulricehamn.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11546_.jpg)
FJR170 på linje 150 mellan Fristad och Sandared. Vissa turer sträcktes ut till Bollebygd, som lite senare fick en egen linje - 404.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11547_.jpg)
EFZ892 levererades speciallackad för linjen Borås-Ulricehamn ("Knallelinjen") men lackerades sedan om för Viskadalen. Linje 104 gick Borås-Kinnarumma-Skene och om jag inte minns fel gick också vissa turer till Horred.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11548_.jpg)
NBD213 gick på linje 830 (Stockholm-Jönköping-)Borås-Göteborg.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11549_.jpg)
GPE485, även den på linje 830.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11550_.jpg)
JUW311 också på väg till Göteborg. Linje 830 hade ganska tät trafik på den tiden. Tanken var att den tillsammans med tågen skulle bilda 30-minuterstrafik mellan de båda städerna.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11601_.jpg)
Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 februari 2012, 17:08:37 PM
NBD213 gick på linje 830 (Stockholm-Jönköping-)Borås-Göteborg.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_11549_.jpg)
Om jag minns rätt från mitt år som Boråspendlare 1994-95 hade denna buss visserligen höga, men trånga, ej fällbara och på det hela taget ganska obekväma säten. Eftersom jag gärna ville ta en tupplur på bussen blev jag inte glad när denna dök upp.
//Jonas G