PRJ733 i Rasken-lackering. Var det denna som var avsedd att gå mellan Kalmar och Stockholm och därför hade förstaklassinredning framför mittdörren, alltså stolarna 1+2?
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12019_.jpg)
En Setra S215NR, sannolikt demobuss som gick tillbaka till Tyskland. NR borde ha bettytt Niederflur, alltså låggolv.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12020_.jpg)
PSH852. Setra tog fram en låggolvs stadsbuss men den sålde så vitt jag vet aldrig i Sverige. Mercedes och lite senare Neoplan tog hand om den marknaden. För övrigt klarade vi oss med lågentrébussar, något som vi i Skandinavien i många år var tämligen ensamma om.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12021_.jpg)
PHW672 blev Linjebuss 208.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12022_.jpg)
PLN934 blev Swebus 0829.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12023_.jpg)
PPB774 blev Näckrosbuss 2913.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12024_.jpg)
PRG783, en buss som mest liknar en bajamaja med ratt tycker jag. Vet inte om den såldes i Sverige.
(http://www.savenfjord.nu/6.dia/D%20_12025_.jpg)
Hej Staffan och tack för trevliga bilder.
Roligt se SLT Ontario, körde dem emellanåt. Var varmt och gott på förarplatsen, varma sommardagar. De gick ofta under namnet sopmaskiner, ljudet från dem lät nog så när de kom.
Hälsningar
Stig
Härlig bild på 1207. :)